Az ügyviteli szakmai képzés és a „lifelong learning”

Autor/innen

  • Katalin Hajdicsné Varga KE Pedagógiai Kar

Abstract

A 21. században a „lifelong learning” paradigmának megfelelően az egyén kompetenciafejlesztése áll a szakmatanulás középpontjában. Célja alapvetően a cselekvési készségek és az együttműködési készségek fejlesztésére irányul. A szakképzési rendszer fejlesztésének eredményei az egymással szorosabb és jobban kihasználható kapcsolatban levő szakképesítések, közöttük az átjárhatóság biztosítása, a korábban megszerzett tudás beszámíthatóságának megteremtése, a mai munkaerőpiac igényeinek megfelelő szakmakínálat megalkotása. A modulrendszer az elágazások, ráépülő szakképesítések szoros kapcsolatával hatékonyabb képzési pályák létrejöttét teszi lehetővé. Az ügyviteli szakmacsoport felsőfokú szakképzéseit választók már két év után piacképes szakmát kapnak, ugyanakkor BA képzésben is részt vehetnek, ahol a korábban megszerzett kreditek egy része beszámítható.

Autor/innen-Biografie

  • Katalin Hajdicsné Varga, KE Pedagógiai Kar

    PhD

Literaturhinweise

Az 1/2006. (II. 17.) OM-rendelet az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről

Alapképzési és hitéleti szakok jegyzéke, http://www.nefmi.gov.hu/felsooktatas/[alapkepzesi_szakok_kkk_101117.pdf]

Barakonyi Károly (2004): Rendszerváltás a felsőoktatásban. Bologna-folyamat, modernizáció, Akadémiai Kiadó, Budapest

Farkas Éva: Megújulás útján a szakképzés. In Tudásmenedzsment (VII. évf.) 2. sz.

Hajdicsné Varga Katalin (2007): Ügyviteli szakügyintéző - Titkárságvezető, Kaposvári Egyetem

Harangi László: Az élethosszig tartó tanulás minőségi követelményei az európai oktatásban, http://oki.hu/printerFriendly.php?tipus=cikk&kod=2004-06-vt-harangi-Elethosszig

Magyar Virtuális Enciklopedia (2003), MTA, http://www.enc.hu/enciklopedia/fogalmi/ped/elethosszig.htm

Zachár László: Az egész életen át tartó tanulás kulcspontjai az emberi erőforrás fejlesztésében, http://www.ofakht.hu/old/muh/p/nyomtat/p217.html

Veröffentlicht

2010-12-28

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

Az ügyviteli szakmai képzés és a „lifelong learning”. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(3-4), 59-77. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5287

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in