Becoming a good chamber musician – a Kodály approach

Authors

  • Mónika Deákné Kecskés Széchenyi István Egyetem Művészeti Kar/ Apáczai Csere János Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.12

Abstract

The Kodály-concept is often associated with the relative solfa and choir singing. Both are important features, although the concept involves variable forms of activities. Being a member of the academic staff at the University in Győr, I have had the opportunity to teach methodology for primary school teachers as well as keyboard skills and solfeggio to professional instrumentalists at university level. In the course of my research conducted among my students at the Faculty of Arts of Széchenyi University, I experienced that the difference in the background of primary school music education might influence the development of future musical competences. Due to the limitations of this paper, I will focus on competences which may have an effect on being an accomplished chamber musician.

Author Biography

  • Mónika Deákné Kecskés, Széchenyi István Egyetem Művészeti Kar/ Apáczai Csere János Kar

    associate professor
    monimail11@gmail.com

References

Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence. New York: Bantam Books.

Gonda, J. (1997). A rögtönzés világa. Budapest: EMB.

Kerettanterv az általános iskola 1-4. évfolyamára. Ének-zene Kerettanterv. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/01_melleklet_1-4/index_alt_isk_also.html [2018.03.14.]

Kodály, Z. (1964). Visszatekintés. Összegyűjtött írások, beszédek, nyilatkozatok I-II. Budapest: Zeneműkiadó Vállalat.

Németh G. Doktor, A. (2008). A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei az iskolában. Új Pedagógiai Szemle. 58. évf. 1. sz. [online] http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-szocialis-kompetencia-fejlesztesenek-lehetosegei-az-iskolaban [2018.03.10.]

Nemzeti Alaptanterv [online] http://ofi.hu/nemzeti-alaptanterv [2018.03.14.]

Sáry, L. (1999). Creative Music Activities. Budapest: Jelenkor.

Szabó, H. (1976). Énekes Improvizáció az iskolában I–IV. Budapest: Zeneműkiadó Vállalat.

Downloads

Published

2019-03-13

Issue

Section

Angol nyelvű tanulmányok

How to Cite

Becoming a good chamber musician – a Kodály approach. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(1), 141-150. https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.12