The examination of the attitude of the science subject in view of a pilot study
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.6Abstract
This research examines the effectiveness of science education in KS1-2 (lower primary) in a variety of environments and with different methods. Our research also includes the mapping of the emotional attitude and learning habits of 3d grade pupils related to the science school subject, as well as the attitude and teaching methods of educators teaching the subject. This study is to present the results of the tests of pupils’ emotional and cognitive components. The research has been implemented at Kaposvár University with the support of Programme P4/1 “Methodological research and development in support of child development, public education and higher education - a healthy society and a healthy environment” in the framework of EFOP-3.6.1-16-2016-00007 project “Smart specialization programme at Kaposvár University”.
References
Ballér, E. (1973). Tanulói attitűdök vizsgálata. Pedagógiai Szemle, 23. évf. 7–8. sz. pp. 644–657.
Báthory, Z. (1989). Tanulói kötődések vizsgálata négy tanulói korosztály körében. Pedagógiai Szemle, 39. évf. 12. sz. pp. 1162–1172.
Csapó, B. (2000). A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar Pedagógia, 100. évf. 3. sz. pp. 343–366.
Doba, L. (2018). Fenntarthatóság és a 3–12 évesek fenntarthatóságra nevelése. Egyetemi jegyzet. Kaposvár: Kaposvári Egyetem.
Ellis, A. K. (2010). Teaching and learning elementary social studies. Boston, Massachusetts: Pearson Education Inc.
Fröhlich, W. D. (1996). Pszichológiai szótár. Budapest: Springer Hungarica Kiadó Kft.
Makádi, M. – Radnóti, K. – Róka, A. – Victor, A. (2015). A természetismeret tanítása és tanulása. Szakmódszertani tankönyv. Budapest: ELTE, Természettudományi Kar. DOI: https://doi.org/10.21862/978-963-284-670-5
Nagy, J. (2000). XXI. század és nevelés. Budapest: Osiris Kiadó.
Orosz, S. (1992). A tantárgyi attitűd és tanulási habitus. Iskolakultúra, 23–24. szám. pp. 38–45.
Szántóné Tóth, H. – Bencéné Fekete, A. (é.n.). A 8–12 éves tanulók természetismeret tanuláshoz fűződő attitűdjei. (Kézirat, megjelenés alatt)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Doba László, Szántóné Tóth Hajnalka
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.