The examination of the attitude of the science subject in view of a pilot study

Authors

  • László Doba Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet
  • Hajnalka Szántóné Tóth Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.6

Abstract

This research examines the effectiveness of science education in KS1-2 (lower primary) in a variety of environments and with different methods. Our research also includes the mapping of the emotional attitude and learning habits of 3d grade pupils related to the science school subject, as well as the attitude and teaching methods of educators teaching the subject. This study is to present the results of the tests of pupils’ emotional and cognitive components. The research has been implemented at Kaposvár University with the support of Programme P4/1 “Methodological research and development in support of child development, public education and higher education - a healthy society and a healthy environment” in the framework of EFOP-3.6.1-16-2016-00007 project “Smart specialization programme at Kaposvár University”.

Author Biographies

  • László Doba, Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet

    doba.laszlo@ke.hu

  • Hajnalka Szántóné Tóth, Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet

    szantone.hajnalka@ke.hu

References

Ballér, E. (1973). Tanulói attitűdök vizsgálata. Pedagógiai Szemle, 23. évf. 7–8. sz. pp. 644–657.

Báthory, Z. (1989). Tanulói kötődések vizsgálata négy tanulói korosztály körében. Pedagógiai Szemle, 39. évf. 12. sz. pp. 1162–1172.

Csapó, B. (2000). A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar Pedagógia, 100. évf. 3. sz. pp. 343–366.

Doba, L. (2018). Fenntarthatóság és a 3–12 évesek fenntarthatóságra nevelése. Egyetemi jegyzet. Kaposvár: Kaposvári Egyetem.

Ellis, A. K. (2010). Teaching and learning elementary social studies. Boston, Massachusetts: Pearson Education Inc.

Fröhlich, W. D. (1996). Pszichológiai szótár. Budapest: Springer Hungarica Kiadó Kft.

Makádi, M. – Radnóti, K. – Róka, A. – Victor, A. (2015). A természetismeret tanítása és tanulása. Szakmódszertani tankönyv. Budapest: ELTE, Természettudományi Kar. DOI: https://doi.org/10.21862/978-963-284-670-5

Nagy, J. (2000). XXI. század és nevelés. Budapest: Osiris Kiadó.

Orosz, S. (1992). A tantárgyi attitűd és tanulási habitus. Iskolakultúra, 23–24. szám. pp. 38–45.

Szántóné Tóth, H. – Bencéné Fekete, A. (é.n.). A 8–12 éves tanulók természetismeret tanuláshoz fűződő attitűdjei. (Kézirat, megjelenés alatt)

Published

2019-07-27

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

The examination of the attitude of the science subject in view of a pilot study. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(2), 79-90. https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.6