A környezetismeret tantárgy attitűdvizsgálata egy pilot mérés tükrében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.6Resumen
Kutatásunkban az általános iskolai alsó tagozatos korosztály természetismeret-oktatásának eredményességét vizsgáljuk, különböző oktatási környezetben és módszerekkel. A kutatásunk részét képezi a 3. osztályos tanulók környezetismeret tantárgyhoz fűződő érzelmi viszonyulásának és tanulási szokásaiknak, továbbá a tantárgyat oktató pedagógusok attitűdjeinek, tanítási módszereinek a feltérképezése. Tanulmányunkban kutatásunk eddigi, a tanulók tantárgyi érzelmi és értelmi komponensek vizsgálati eredményeit kívánjuk bemutatni. A kutatás az EFOP-3.6.1-16-2016-00007-es azonosítószámú „Intelligens szakosodási program a Kaposvári Egyetemen” című projekt, P4/1 A gyermeki fejlődést, a köznevelést és a felsőoktatást támogató módszertani kutatások, fejlesztések – Egészséges társadalom, egészséges környezet elnevezésű program segítségével valósul meg.
Referencias
Ballér, E. (1973). Tanulói attitűdök vizsgálata. Pedagógiai Szemle, 23. évf. 7–8. sz. pp. 644–657.
Báthory, Z. (1989). Tanulói kötődések vizsgálata négy tanulói korosztály körében. Pedagógiai Szemle, 39. évf. 12. sz. pp. 1162–1172.
Csapó, B. (2000). A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar Pedagógia, 100. évf. 3. sz. pp. 343–366.
Doba, L. (2018). Fenntarthatóság és a 3–12 évesek fenntarthatóságra nevelése. Egyetemi jegyzet. Kaposvár: Kaposvári Egyetem.
Ellis, A. K. (2010). Teaching and learning elementary social studies. Boston, Massachusetts: Pearson Education Inc.
Fröhlich, W. D. (1996). Pszichológiai szótár. Budapest: Springer Hungarica Kiadó Kft.
Makádi, M. – Radnóti, K. – Róka, A. – Victor, A. (2015). A természetismeret tanítása és tanulása. Szakmódszertani tankönyv. Budapest: ELTE, Természettudományi Kar. DOI: https://doi.org/10.21862/978-963-284-670-5
Nagy, J. (2000). XXI. század és nevelés. Budapest: Osiris Kiadó.
Orosz, S. (1992). A tantárgyi attitűd és tanulási habitus. Iskolakultúra, 23–24. szám. pp. 38–45.
Szántóné Tóth, H. – Bencéné Fekete, A. (é.n.). A 8–12 éves tanulók természetismeret tanuláshoz fűződő attitűdjei. (Kézirat, megjelenés alatt)
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2019 Doba László, Szántóné Tóth Hajnalka
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.