A környezetismeret tantárgy attitűdvizsgálata egy pilot mérés tükrében

Autor/innen

  • László Doba Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet
  • Hajnalka Szántóné Tóth Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.6

Abstract

Kutatásunkban az általános iskolai alsó tagozatos korosztály természetismeret-oktatásának eredményességét vizsgáljuk, különböző oktatási környezetben és módszerekkel. A kutatásunk részét képezi a 3. osztályos tanulók környezetismeret tantárgyhoz fűződő érzelmi viszonyulásának és tanulási szokásaiknak, továbbá a tantárgyat oktató pedagógusok attitűdjeinek, tanítási módszereinek a feltérképezése. Tanulmányunkban kutatásunk eddigi, a tanulók tantárgyi érzelmi és értelmi komponensek vizsgálati eredményeit kívánjuk bemutatni. A kutatás az EFOP-3.6.1-16-2016-00007-es azonosítószámú „Intelligens szakosodási program a Kaposvári Egyetemen” című projekt, P4/1 A gyermeki fejlődést, a köznevelést és a felsőoktatást támogató módszertani kutatások, fejlesztések – Egészséges társadalom, egészséges környezet elnevezésű program segítségével valósul meg.

Autor/innen-Biografien

  • László Doba, Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet

    doba.laszlo@ke.hu

  • Hajnalka Szántóné Tóth, Kaposvári Egyetem, Pedagógiai Kar, Neveléstudományi Intézet

    szantone.hajnalka@ke.hu

Literaturhinweise

Ballér, E. (1973). Tanulói attitűdök vizsgálata. Pedagógiai Szemle, 23. évf. 7–8. sz. pp. 644–657.

Báthory, Z. (1989). Tanulói kötődések vizsgálata négy tanulói korosztály körében. Pedagógiai Szemle, 39. évf. 12. sz. pp. 1162–1172.

Csapó, B. (2000). A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar Pedagógia, 100. évf. 3. sz. pp. 343–366.

Doba, L. (2018). Fenntarthatóság és a 3–12 évesek fenntarthatóságra nevelése. Egyetemi jegyzet. Kaposvár: Kaposvári Egyetem.

Ellis, A. K. (2010). Teaching and learning elementary social studies. Boston, Massachusetts: Pearson Education Inc.

Fröhlich, W. D. (1996). Pszichológiai szótár. Budapest: Springer Hungarica Kiadó Kft.

Makádi, M. – Radnóti, K. – Róka, A. – Victor, A. (2015). A természetismeret tanítása és tanulása. Szakmódszertani tankönyv. Budapest: ELTE, Természettudományi Kar. DOI: https://doi.org/10.21862/978-963-284-670-5

Nagy, J. (2000). XXI. század és nevelés. Budapest: Osiris Kiadó.

Orosz, S. (1992). A tantárgyi attitűd és tanulási habitus. Iskolakultúra, 23–24. szám. pp. 38–45.

Szántóné Tóth, H. – Bencéné Fekete, A. (é.n.). A 8–12 éves tanulók természetismeret tanuláshoz fűződő attitűdjei. (Kézirat, megjelenés alatt)

Veröffentlicht

2019-07-27

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

A környezetismeret tantárgy attitűdvizsgálata egy pilot mérés tükrében. (2019). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 17(2), 79-90. https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.6