Possible aspects of choosing a coursebook based on the analysis of Playway to English

Authors

  • Erzsébet Kopházi-Molnár Kaposvári Egyetem Idegen Nyelvi Igazgatóság
  • Éva Csarni Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola Kaposvár

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.3

Abstract

In our rapidly changing world the usage of foreign languages is getting more and more indispensable. During the application to higher education institutions the language exam certificate is rewarded by extra points, and it will be compulsory for higher education application in the near future. The coursebook market offers a wide choice of language books for schools. But the course book list issued centrally defines it for the educational institutions what kind of books their teachers can teach from. This list contains several publishers and titles, from which the schools (and teachers) have to find the most suitable one(s) (as long as they choose the option of using a coursebook at all). But how? We would have liked to examine this question in deatils through the analysis of coursebooks entitled Playway to Engish, during which – besides the analysis of the books – we have compared their content to the local curriculum of a school and asked the colleagues’ opinions about their usage in everyday life as well.

Author Biographies

  • Erzsébet Kopházi-Molnár, Kaposvári Egyetem Idegen Nyelvi Igazgatóság

    kophazi.erzsebet@ke.hu

  • Éva Csarni, Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola Kaposvár

    csarnievi@gmail.com

References

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 45. § (2) bekezdés [online] https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100190.TV [2017.05.01.]

Dárdai, Á. (2002). A tankönyvkutatás alapjai. Dialóg Budapest: Campus Kiadó.

Gerngross, G. és Puchta, H. (2009). Playway to English 1 : Second edition. Activity Book. United Kingdom: Cambridge University Press and Helbling Languages.

Gerngross, G. és Puchta, H. (2009). Playway to English 1 : Second edition. Pupil’s Book. United Kingdom: Cambridge University Press and Helbling Languages.

Gerngross, G. és Puchta, H. (2009). Playway to English 1 : Second edition. Teacher’s Book. United Kingdom: Cambridge University Press and Helbling Languages. 2009.

Gerngross, G. és Puchta, H. (2009). Playway to English 2 : Second edition. Activity Book. United Kingdom: Cambridge University Press and Helbling Languages.

Gerngross, G. és Puchta, H. (2009). Playway to English 2 : Second edition. Pupil’s Book. United Kingdom: Cambridge University Press and Helbling Languages.

Gerngross, G. és Puchta, H. (2009). Playway to English 2 : Second edition. Teacher’s Book. United Kingdom: Cambridge University Press and Helbling Languages.

Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. New York: Longman Group UK Limited.

Kojanitz, L. (2004). Lehet-e statisztikai eszközökkel mérni a tankönyvek minőségét? Iskolakultúra. 14. évf. 9. sz. p. 38–57.

Némethné Hock, I. és Ötvösné Vadnay, M. (1997). A bőség kosara, avagy hogyan válasszunk jól nyelvkönyvet?. Iskolakultúra. 7. évf. 11. sz. p. 20–28.

Nikolov, M. (2009). Nyelvkönyvekről - rendhagyóan. Educatio(R). 2000. 9. évf. 4. sz. p. 852–854. [online] http://epa.oszk.hu/01500/01551/00091/pdf/EPA01551_educatio_2000_4_852-854.pdf [2017.04.20.]

Slezák, I. (2011). Az általános iskolai tankönyvek illusztrációiról. Könyv és Nevelés, 13. évf. 1. sz. Tankönyv - taneszköz rovat. [online] forrás [2017.04.06.]

Zalánné Szablyár, A. és Petneki, K. (1997). Hogyan válasszunk nyelvkönyvet? : Az iskolai nyelvoktatásban használt nyelvkönyvek, tanulási és tanítási segédletek minősítési rendszere. Budapest: Soros Alapítvány. [online] forrás [2017.04.02.]

Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola Helyi tanterve. Alsó (két tannyelvű) tagozat. 2013. Angol 1-4 osztály p. 1–7. [online] http://www.kaposvar.net//www.zrinyi-sulinet.hu/letoltesek/alsos%20kettan1.pdf [2017.04.19.]

Published

2019-07-27

How to Cite

Possible aspects of choosing a coursebook based on the analysis of Playway to English. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(2), 35-54. https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.3