Az egészségfejlesztés új útjainak keresése az IKT-sztrádán

Autor/innen

  • Ilona Karácsony PTE ETK Ápolástudományi, Alapozó Egészségtudományi és Védőnői Intézet, Védőnői és Prevenciós Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.10

Abstract

A szülő-gyerek kapcsolatban nem változott, míg a barátok, szakemberek felé csökkent az egészségügyi problémák személyes kérdésfeltevése iránti igény, ami a virtuális tér megjelenését erősítette a fiatalok válaszkeresésében. A baráti, szakemberi segítségforrás szerepe áthelyeződött az off-line térből az on-line térbe. A tanórákon a technikai eszközök növekvő használata mellett a tanulók aktivitását serkentő tanórai munkamódszerek alkalmazásának igénye is növekedett. A kutatás eredménye alapján a tanórai feladatok során is kevesebb az igény az elgondolkodásra, elmélyülésre, ezért az azonnali válaszadás, kész megoldási panelek, válaszutak átadása, megmutatása szükséges.

Autor/innen-Biografie

  • Ilona Karácsony, PTE ETK Ápolástudományi, Alapozó Egészségtudományi és Védőnői Intézet, Védőnői és Prevenciós Tanszék

    szakoktató
    ilona.karacsony@etk.pte.hu

Literaturhinweise

Bessenyei, I. (2010). A digitális bennszülöttek új tudása és az iskola. In: Oktatás-Informatika, 2010. 1–2. [online] issuu.com/elteppkoktinf/docs/okt_inf_folyoirat_2010_1_2szam/25. [2013.10.05]

Klenovitsné Z, T. (2011). Digitális nemzedék megváltozott pedagóguskompetenciák. In: PTE.TTK.HU honlapja [online] http://janus.ttk.pte.hu/tamop/tananyagok/digitalis_nemzedek/felhasznlt_ s_ajnlott_irodalom.html [2013.10.05.]

Námesztovszki, Zs. (2013). Az IKT eszközök alkalmazásának módszertani különlegességei Szabadka 2013. [online] http://www.blog.namesztovszkizsolt.com/wp-content/uploads/2009/10/AzIKTeszozokAlkalmazasanakModszertani Kulonlegessegei.pdf [2014.09.02.]

Prensky, M. (2001). Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók On the Horizont. In: NCB University Press [online] www.goliat.eik.bme [2013.10.02.]

Simon, B. (2001). Didaktika. A tanítási-tanulási folyamatban alkalmazott módszerek. Budapest: BMF BGK jegyzet. pp. 103–108., 113–131.

Szabó, I. – Szabó, P. (2012): IKT-eszközök és használatuk. KSH honlapja [online] http://www.ksh.hu/docs//hun/xftp/idoszaki/ikt/ikt11.pdf [2014.09.02.]

Székely, L. – Vergeer, F. (2010). Egészség – fejlesztés – jólét. Vizsgálódás az újabb egészség-fogalmak körében – II.rész. Egészségfejlesztés, 51. évf. 4. sz. pp. 2–10.

Székely, L. – Vergeer, F. Simon, T. (2007). Az „egészség” fogalmának újraértelmezése I. rész. Egészségfejlesztés, 47. évf. 5–6. sz. pp. 37–49.

Veröffentlicht

2016-06-30

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Az egészségfejlesztés új útjainak keresése az IKT-sztrádán. (2016). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 14(1-2), 173-184. https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.10