A kétnyelvű nyelvi valóság komplex megismerésének útjai

Tódor Erika Mária: Hétköznapi kétnyelvűség : nyelvhasználat, iskolai nyelvi tájkép és nyelvi én a romániai magyar iskolákban. Ráció Kiadó – Szépirodalmi Figyelő Alapítvány, Budapest, 2019. 251 p. ISBN 9789638798466

Autor/innen

  • Ágnes Sántha-Malomsoki Pannon Egyetem MFTK Többnyelvűségi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.19

Abstract

A „hétköznapi” címet viselő kötet a kétnyelvű lét olyan - legkevésbé sem hétköznapi – aspektusait tárgyalja, mint a nyelvi tájkép, a nyelvhasználati szokások vagy a nyelvi identitás, betekintést engedve a többnyelvű nyelvi valóság jelenségeibe. A sorok a kisebbségi lét életképeit, az egyén által megélt nyelvhez kötődő történeteket a környezet és a társadalmi-politikai közegbe ágyazva villantják fel.

Autor/innen-Biografie

  • Ágnes Sántha-Malomsoki, Pannon Egyetem MFTK Többnyelvűségi Doktori Iskola

    santha.m.agnes@gmail.com

Veröffentlicht

2019-12-21

Zitationsvorschlag

A kétnyelvű nyelvi valóság komplex megismerésének útjai: Tódor Erika Mária: Hétköznapi kétnyelvűség : nyelvhasználat, iskolai nyelvi tájkép és nyelvi én a romániai magyar iskolákban. Ráció Kiadó – Szépirodalmi Figyelő Alapítvány, Budapest, 2019. 251 p. ISBN 9789638798466. (2019). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 17(3-4), 231-234. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.19