Módszertani kérdések természetismereti táborok botanikai programjának összeállításához

Autor/innen

  • Ákos Malatinszky Szent István Egyetem, Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet, Természetvédelmi Tanszék, 2103 Gödöllő, Páter K. u. 1.

DOI:

https://doi.org/10.56617/tl.4358

Schlagwörter:

környezeti nevelés, természetismeret, tábor, növényismeret

Abstract

A Göncöl Szövetség és tagszervezetei által 1986-ban indított és napjainkban a Pangea Kulturális és Környezetvédelmi Egyesület szervezésében megvalósuló, a 8 és 18 év közötti korosztályt megcélzó Süni természetismereti táborok a környezeti nevelés, a természetben és a természetért való nevelés hatékony eszközei. Az 1996. és 2006. között rendezett táborok botanikai szakmai programjának felépítése és módszerei kerülnek bemutatásra. A programok legfontosabb célja, hogy a természeti elemeket és jelenségeket több dimenzióból megtapasztaltatva a gyerekek közvetlen kapcsolatba kerüljenek a természettel, miközben együttműködési készségük is fejlődik. A táborok botanikai programjának összeállításához nyújtott vázlatos tematikában a növényszervezettan, -rendszertan, növényföldrajz, társulástan, ökológia tárgykörei és kiemelten a gyógynövények és hatásaik megismertetésének módszerei, a kirándulások során elérhető célok és lehetőségek kerülnek bemutatásra. A legfőbb cél minél több kapcsolat teremtése a gyerekek és a növényvilág között, hogy ráismerjenek a sokféleségre, érdeklődjenek bővebb feltárása iránt és felnőttként is igényként fogalmazódjon meg bennük az élővilág védelme.

Autor/innen-Biografie

  • Ákos Malatinszky, Szent István Egyetem, Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet, Természetvédelmi Tanszék, 2103 Gödöllő, Páter K. u. 1.

    malata@zpok.hu

Literaturhinweise

Adorján R. 1998: Magonc – természetismereti játékok az erdőben. Mecsek Erdészeti Rt., Pécs.

F. Nagy Zs., Molnár Á. 2004: Természetismereti játékgyűjtemény. Harmadik, átdolgozott kiadás. Ökológiai Intézet a Fenntartható Fejlődésért Alapítvány, Miskolc.

Havas P. (szerk.) 1993: Kisiskolások környezeti nevelése. Réce-füzetek 1. Alapítvány a Magyarországi Környezeti Nevelésért, Budapest.

Huckle, J., Sterling, S. 1996: Education for Sustainability. Earthscan, London.

Lehoczky J. 1999: Iskola a természetben, avagy a környezeti nevelés gyakorlata. RAABE Klett Könyvkiadó, Budapest.

Malatinszky Á., Breuer L., Filó A. (szerk.) 2004: Tücsökciripeléstől a csillagokig – útmutató környezeti nevelési erdei táborok szervezéséhez. Pangea Kulturális és Környezetvédelmi Egyesület, Vác.

Veröffentlicht

2007-07-18

Ausgabe

Rubrik

Áttekintő tanulmányok

Zitationsvorschlag

Módszertani kérdések természetismereti táborok botanikai programjának összeállításához. (2007). TÁJÖKÖLÓGIAI LAPOK | JOURNAL OF LANDSCAPE ECOLOGY , 5(1), 13-18. https://doi.org/10.56617/tl.4358

Ähnliche Artikel

11-20 von 69

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in

1 2 3 > >>