Rural social problems of repair the possibility of a primary research in the light

Authors

  • Petra Demeter Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  • Krisztián Ritter Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2017.04.02.18-32

Keywords:

hátrányos helyzet, mentorálás, oktatás, roma kisebbség

Abstract

This paper tries to find out how the education and elements of educational system could influence (reduce) the social inequalities as one of the main problem of rural areas. Based on the literature concerning to the integration of roma minority and disadvantaged children students of a primary school in Kiskunlacháza (Hungary) have been asked about their school motivations, preferences, free time activities, further educational plans and skills by a primary research. Comparing the results to the key findings of the literature this study recommends a mentor program as long term solution for helping the integration process of the affected students, creating a connection between the teachers and pupils based on trust, taking the needs and specialties of roma minority and disadvantaged children into account.

Author Biographies

  • Petra Demeter, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

    egyetemi hallgató
    E-mail: demeterpetra94@gmail.com

  • Krisztián Ritter, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

    egyetemi docens, intézetigazgató-helyettes
    E-mail: ritter.krisztian@gtk.szie.hu

References

Angyalosy E. (2006): A kisebbségi helyzetben élő iskolai teljesítményének problémái és megoldási lehetőségei egy cigány példán keresztül. In: Prónai Cs. (szerk.): Cigány világok Európában. Budapest: Nyitott Könyvműhely Kiadó. 430-432. p.

Duró Zs. (2014): Tehetségvédelem az intézményekben Tanulás-tanítás 11. (7) 6-7. p.

Fodor M. (2014): Egy befogadó iskola megpróbáltatásairól Tanulás-tanítás 11. (7) 28-29. p.

Forray R. K. - Hegedűs T. A. (1991): Útban a középfok felé - cigánygyermekek a felső tagozatban. In: Utasi Á. - Mészáros Á. (szerk.): Cigánylét - Műhelytanulmányok. Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete. 201-228. p.

Hoóz I. (1991): A társadalmi folyamatok és a cigánynépesség. In: Utasi Á. - Mészáros Á. (szerk.): Cigánylét - Műhelytanulmányok. Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete. 54-77. p.

Kiscsatári I. (2008): Szabadidős programok hatása a cigány és nem cigány tanulók magatartására és tanulmányi eredményire. In: Bábosik I. (szerk.): Az iskola korszerű funkciói. Budapest: OKKER Kft. 302-313. p.

Lydaki A. (2006): Cigány nők. In: Prónai Cs. (szerk.): Cigány világok Európában. Budapest: Nyitott Könyvműhely Kiadó. 209-221. p.

Mezey B. (1986): A magyarországi cigánykérdés dokumentumokban 1422-1985. Budapest: Kossuth Könyvkiadó

Rakaczkiné Tóth K. (2010): A gyakorlati oktatás pedagógiai alapjai. Gödöllő: Szent István Egyetem, Gazdaság és Társadalomtudományi Kar, Tanárképző Intézet

Ritók N. (2011): Bukdácsoló esélyegyenlőség. Budapest: Underground Kiadó

Tomka M. (1991): Gazdasági változás és a cigánysággal kapcsolatos közvélemény. In: Utasi Á. - Mészáros Á. (szerk.): Cigánylét - Műhelytanulmányok. Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete. 8-36. p.

Torgyik J. - Karlovitz J. T. (2006): Multikulturális nevelés. Budapest: Bölcsész Konzorcium

Vajda Z. (1991): Cigányok és magyarok együttélése egy Pest megyei településen. In: Utasi Á. - Mészáros Á. (szerk.): Cigánylét - Műhelytanulmányok. Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete. 145-160. p.

Varga B. (2011): Gyerekszemle. http://gyerekszemle.reblog.hu/palotat-koldulasbol-kizsakmanyolt-cigany-gyerekek [Letöltve: 2016. 10. 15.]

Zatta J. D. (2006): Szóbeli kultúra és írásbeli kultúra. In: Prónai Cs. (szerk.): Cigány világok Európában. Budapest: Nyitott Könyvműhely Kiadó. 347-357. p.

Published

2017-06-01

Most read articles by the same author(s)