A kreatív munkaerőpiaci magatartásformák fejlesztésének szükségessége
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.33-43Kulcsszavak:
diplomás, pályakezdők, munkaerőpiac, munkavállalók, tájékozottságAbsztrakt
A tanulmány a magyar felsőoktatásban tanuló, a közeljövőben munkavállalóként megjelenő hallgatók munkaerő-piaci tájékozottságát tárja fel kérdőíves felmérés alapján. A vizsgálat arra a feltételezésre épült, hogy ma már a hallgatók elegendő információ birtokában, viszonylag reális képpel, ismeretekkel rendelkeznek a magyar munkaerőpiacról, ismerik a hazai munkanélküliség jellemzőit. A vizsgálati eredmények rávilágítottak a jövendő munkavállalók kreatív munkaerő-piaci magatartásformájának fejlesztési szükségességére.
Hivatkozások
Czeglédi Cs., Juhász T. (2013): Reconciliation plan of career and private life in the circle of daytime students in hungary In: Proceedings from VIII. International Conference on Applied Business Research ICABR 2013 70-77. p. ISBN: 978-0-620- 55419-0
Cseh Papp I., Hajós L. (2014): Education and working life in Hungary, Acta Technica Corviniensis – Bulletin of Engineering, 2, pp 105-110. ISSN 2067 -3809
Csehné Papp I. (2007/a): The link between education and the state of the labour market in Hungary, Gazdálkodás, english special edition, pp. 157-163. ISSN 0046-5518
Csehné Papp I.(2007/b):Regionális és foglalkoztatási különbségek a rendszerváltástól napjainkig. In: IV. Európai Kihívások nemzetközi tudományos konferencia, Szegedi Tudományegyetem, október 12. pp. 166-170 . ISBN 978-963-482-857-0
Csehné Papp I. (2013): A munkaerőpiac igényeinek megfelelő oktatási rendszer?, In: Vzdelávanie, vyskum a metodologia (Oktatás, kutatás és módszertan), szerk. Karlovitz J T., Torgyík J., International Research Institute, Komarno, pp. 650-657, ISBN 978-80- 971251-1-0
Csete L. (2005): Az agrár- és vidékfejlesztés fenntartható rendszere. Gazdálkodás. 2. sz., 3-16 p. ISSN 0046-5518
Gulyás L. (2005/a): Folyamatok és tendenciák néhány Európai Uniós ország munkaerőpiacán 1. A német munkaerőpiac jellemzői 1998-2004. Humánpolitikai Szemle 3. pp. 84-96. ISSN0865-7009
Gulyás L. (2005/b): Folyamatok és tendenciák néhány Európai Uniós ország munkaerőpiacán 2. A francia munkaerőpiac jellemzői 1998-2004. Humánpolitikai Szemle 4. pp 89-96. ISSN0865-7009
Juhászné Klér A. (2013): Szociális készségek és interperszonális személyiségjellemzők szerepe a pályafejlődésben - avagy hogyan ítélik meg önmagukat az egyetemisták? In: Karlovitz J. T., Torgyik J. (szerk.) Vzdelávanie, výskum a metodológia [Oktatás, kutatás és módszertan]. Komárno: International Research Institute, pp. 392-402 ISBN: 978-80-971251-1-0
Juhász T. (2014): Családbarát munkahelyek, családbarát szervezetek (monográfia) Publikon 130 p. ISBN: 978-615-5457-00-5
Keczer G. (2014/a): Üzleti ismeretek szak-és felnőttképzőknek I. Gazdasági és menedzsment alapismeretek SZTE JGYPK Kiadó, Szeged. 128 p. ISBN: 978-963- 9922-73-5
Keczer G. (2014/b): Az egyetemek szerepe, irányítása és működése a 21. században. Egyesület Közép-Európa Kutatására, Szeged.
Nagy L., Budavári-Takács I. (2014): Study of career building awareness among Hungarian and German young it professionals, In: Cs. Bálint Illés, A. Dunay, A. Slocinska (szerk.)New Trends in Management in the 21st Century, Czestochowa University of Technology, Czestochowa, pp. 73-83.ISBN:978-83-63500-78-8
Rechnitzer J. (2005): Miért élnek jobban az emberek a Dunántúlon, mint az Alföldön? Regionális különbségek és kezelési technikák, Mindentudás Egyeteme, VII. szemeszter,
előadás – 2005. november 23.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2015 Csehné Papp Imola
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).