Generation Z's Views on Green Financial Solutions in the Light of Primary Research
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.4646Keywords:
sustainability, green financial solutions, Generation Z, awarenessAbstract
The issue of financial awareness has been addressed by a number of researchers over the past decade, and the financial crisis has underlined its high priority. The COVID-19 pandemic has accelerated changes in payment practices, with an increase in cashless payments in the retail sector. Today, we are faced with the crisis caused by the energy crisis, which has prompted the emergence of new innovations. We have to deal with more and more difficulties in a shorter and shorter time, and we have to bear in mind that the resources we use should be available for future generations. Sustainability has become an important component of our challenging lives and is addressed in this study.
References
Bátorfi B.(2023): Zöld bankszámlacsomagok. Fintech.hu. Letöltés dátuma: 2023. július 8., forrás: https://fintech.hu/zold-bankszamlacsomagok/
Bethlendi A. – Póla A.(2021): Lakossági zöld pénzügyek: fókuszban a kereslet. Pénzügyi Szemle, 321–346. Letöltés dátuma: 2023. július 9., forrás: http://real.mtak.hu/131765/1/Bethlendi-PC3B3ra_21_3_M.pdf
Cziráki G. – Hackl J. (2023): Az ellátási láncok fenntartható pénzügyi adaptációja – rövidtávú fizetési kötelezettségek finanszírozása: Sustainable Financial Adaptation of Supply Chains – Financing Short-Term Payment Liabilities In: Obádovics, Csilla; Resperger, Richárd; Széles, Zsuzsanna; Tóth, Balázs István (szerk.) Társadalom-Gazdaság-Természet Szinergiák a fenntartható fejlődésben: Konferenciakötet Sopron, Magyarország: Soproni Egyetem Kiadó (2023) pp. 158–171.
Csallner A. E. (2015): Bevezetés az SPSS statisztikai programcsomag használatába, http://www.jgypk.hu/tamop15e/tananyag_html/spss/index.html letöltve 2023. 07. 06.
Csernák, J. (2017). A lakosság megtakarításokkal kapcsolatos preferenciáinak vizsgálata primer kutatás alapján. Acta Calorus Robertus, 7(1), 39–50.
Csiszárik - Kocsir Á., Garai - Fodor M. (2018): Miért fontos a pénzügyi ismeretek oktatása a Z generáció véleménye alapján? Polgári Szemle, pp. 107–119.
Farkas, T. (2003). A kistérségek a vidékfejlesztés és a területfejlesztés hálójában. In: Nemes Nagy J. (ed.) Kistérségi mozaik: Tanulmányok. pp 19–38.
Farkas, T. – Bruder, E. – Kolta, D. – Gerencsér, I. (2021): Diverse migration processes of rural youth and young adults in Hungary In: Schafft, K. – Stanic, S. – Horvatek, R. – Maselli, A. (eds.) Rural youth at the crossroads: Transitional societies in central Europe and beyond. pp. 157–175.
Garai-Fodor M. – Csiszárik - Kocsir Á. (2018): Értékrendalapú fogyasztói magatartásmodellek érvényessége a Z és Y-generáció pénzügyi tudatossága esetén. Polgári Szemle, 2018 Letöltés dátuma: 2023. július 7.
Gránit Pólus: Így formálja át a vásárlási szokásokat a Z-generáció. hvg.hu. Letöltés dátuma: 2023. július 7., forrás: https://hvg.hu/brandchannel/20200226_Igy_formalja_at_a_vasarlasi_szokasokat_a_Zgeneracio
Juhász, I. (2022): Personality profile of financial sales staff based on Super’s Work Values Inventory Hungarian Statistical Review: Journal of the Hungarian Central Statistical Office 5 : 1 pp. 48–74. Paper: https://doi.org/10.35618/hsr2022.01.en048
Juma, L.O. – Khademi-Vidra, A. (2022): Nature Interpretation as an Environmental Educational Approach in Visitor Management; The Application Dilemma for Different Target Groups at Masai Mara National Reserve, Kenya. Sustainability. 14(5). 1–21. https://doi.org/10.3390/su14052935
Kovács P. (2023): Fiatalok pénzügyi kultúra mérésének, fejlesztésének lehetőségei. A pénzügyi kultúra aktuális kérdései, különös tekintettel a banki szolgáltatásokra. A Közgazdasági-módszertani képzés fejlesztéséért Alapítvány, Miskolc, pp. 31–38. 2017 Letöltés dátuma: 2023. július 5.
Kovács L. – Nagy E.(2022): Hazai pénzügyi kultúra fejlesztésének aktuális feladatai. Gazdaság és pénzügy. 9(1).
Khademi-Vidra A. (2014): Consumer habits from the perspective of the global economic crisis in east-central Europe. Central European Regional Policy and Human Geography, 4(1), 39–49. https://cerphg.unideb.hu/PDF/2014_1/3_khademi_vidra.pdf
K&H csoport: K&H Csoport Fenntarthatósági Jelentése 2022. Letöltés dátuma: 2023. július 9., forrás: kh.hu: https://www.kh.hu/documents/20184/490492/K%26H+Csoport+fenntarthat%C3%B3s%C3%A1gi+jelent%C3%A9s+2022.pdf/ed59c018-ca8e-09ad-444c-892e82644bda?t=1683205407140
Luksander A. – Németh E. – Béres D. – Zsótér B. (2016): Pénzügyi személyiségtípusok és az eladósodást befolyásoló pénzügyi attitűdök empirikus vizsgálata. Közgazdász Fórum, pp. 32–54. 2016
Magyar Nemzeti Bank: Az MNB Zöld Programja. Letöltés dátuma: 2023. július 8., forrás: https://www.mnb.hu/letoltes/az-mnb-zold-programja-1.pdf
Magyar Nemzeti Bank: Zöld Pénzügyek Konzultációs Dokumentum. Letöltés dátuma: 2023. július 8., forrás: mnb.hu: https://www.mnb.hu/letoltes/zold-penzugyek-konzultacios-dokumentum.pdf
Magyar Nemzeti Bank: Zöld Pénzügyi Termékkereső Szakmai konzultációs dokumentum. Letöltés dátuma: 2023. július 8., forrás: mnb.hu: https://www.mnb.hu/letoltes/mnb-zold-penzugyi-termekkereso-szakmai-konzultacios-dokumentum-ifua-final.pdf
Magyar Nemzeti Bank: Családi Zöld Pénzügyek: a pénzügyileg tudatos háztartások környezetkímélőbb döntéseket hoznak. Letöltés dátuma: 2023. július 8., forrás: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/csaladi-zold-penzugyek/zold-gazdalkodas-otthon/penzugyi-tervezes/a-penzugyileg-tudatos-haztartasok-kornyezetkimelobb-donteseket-hoznak
Manta Marketing. : Hogyan és mit vásárol a Z generáció? Forrás: http://www.mantamarketing.hu/hogyan-es-mit-vasarol-a-z-generacio-
MagNet Magyar Közösségi Bank:Konszolidált Éves jelentés 2022. Letöltés dátuma: 2023. július 9., forrás: magnetbank.hu: https://www.magnetbank.hu/download/c/l6/n7f2k.pdf
Oney.hu: Mire költi a pénzét a Z generáció? Letöltés dátuma: 2023. július 5., forrás: https://www.oney.hu/blog/mire-kolti-a-penzet-a-z-generacio
OTP csoport: Fenntarthatósági Jelentés 2021. Letöltés dátuma: 2023. július 9., forrás: otpbank.hu: https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/OTP_Csoport_Fenntarthatosagi_jelentes_2021.pdf
Széles Zs., Szabó Z. (2022): Saving Intentions and Behaviour of International University Students In: Obádovics, Csilla; Széles, Zsuzsanna (szerk.) A termelési függvényektől az okos gazdálkodásig: Jubileumi tanulmánykötet I Sopron, Magyarország: Soproni Egyetemi Kiadó (2022) 224 p. pp. 120–139.
Szilágyi L.: Átalakítja a Z generáció a fogyasztói társadalom modelljét. Hiradó.hu. Letöltés dátuma: 2023. július 5., forrás: https://hirado.hu/belfold/kozelet/cikk/2019/05/03/felforgatja-a-z-generacio-a-fogyasztoi-tarsadalom-modelljet/#
Szóka K. (2021): Apénzügyi kultúra és tudatosság meghatározása és Magyarországi helyzete. Economica. XII. évfolyam 3–4. sz.
Szőke, B. – Tóth, E. I. (2023): A pénzügyi-gazdasági ismeretek oktatása ls a pénzügyi tudatosság összefüggései. Acta Calorus Robertus 13(1), pp. 19–30.
Taralik, K. – Kozák, T. – Molnár, Zs. (2023): Channel preferences and attitudes of domestic buyers in purchase decision processes of high-value electronic devices Entrepreneurial Business and Economics Review 11: 2 pp. 121–136.
Visnyei Zs.: A Z generáció pénzügyi tudatossága. Peakfs.io. Letöltés dátuma: 2023. július 7., forrás: https://blog.peakfs.io/hu/peak_kozosseg/a-z-generacio-penzugyi-tudatossaga
Zéman Z. – Kálmán, B. G. – Bárczi, J. – Pataki, L. (2023): The Evolution of University Students' Financial Attitudes and Their Role in the Sustainability of Personal Finances Sustainability 15: 8 Paper: 6385.
Visnyei Zs.: A Z generáció pénzügyi tudatossága. Peakfs.io. Letöltés dátuma: 2023. július 7., forrás: https://blog.peakfs.io/hu/peak_kozosseg/a-z-generacio-penzugyi-tudatossaga
Zsótér B. – Béres D. – Németh E. (2015): A magyar fiatalok jellemzése pénzügyi attitűdjeik és magatartásuk mentén. Vezetéstudomány, 70–80.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Baranyi Aranka, Zsigrai Hanna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.