Facebook hirdetések vizuális hatékonyságának növelése és helyzete az online hirdetések piacán
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.4870Kulcsszavak:
facebook, online marketing, videós hirdetésekAbsztrakt
Eredmények alapján elmondható, hogy a Facebook mind világviszonylatban, mind Magyarországon kiemelkedő felhasználóibázissal rendelkezik még jelenleg is. Hirdetések terén még mindig kiemelkedő eredményeket lehet elérni a platformon, de megfontolt, részletes stratégiára van szükség és megfelelően kell ismernünk a lehetséges beállítások mellett a célközönségünket is egyaránt. A hirdetések sikere számos tényezőtől függ, amelyeket a hirdetőknek egyesével kell vizsgálni és megfelelően meghatározni. Nem kérdéses, hogy az egyik legfontosabb elem a hirdetések során maga a tartalom, amely segítségével eljuttatjuk az üzenetet az adott célközönség számára. Kutatás során egy 2 hetes A/B tesztet során Facebookon, összehasonlításra kerültek a különböző vizuális hirdetési tartalmak. Vizsgálat során nagy hangsúlyt volt a videós hirdetéseken, a képi tartalmakkal szemben, így vizsgálva, hogy melyek azok a pontok, amelyeket jobban kiaknázva a vállalkozók nagyobb sikereket tudnak realizálni a hirdetéseik során. Kutatásból kiderül, hogy a Facebook rendszerében legjobban a videós hirdetések tudnak teljesíteni, ennek köszönhetően sokkal olcsóbban kattintják le ezeket a hirdetéseket. Összességében, a Facebook hirdetések vizuális tartalmának optimalizálása és finomítása nagyon fontos a hatékony hirdetési kampányokhoz. A megfelelő kreatív és vizuális elemekkel, az állandó optimalizálással és finomítással jelentős növekedési lehetőségeket teremthetünk üzletünk számára.
Hivatkozások
Sas I. (2018): Reklám és pszichológia a webkorszakában. Budapest: Magyar Reklámszövetség.
Szerző nélkül (2023) Letöltés dátuma: 2023.08.15. forrás: https://www.worldometers.info/
Wenyao Z. (2023): Investigating consumer purchase intention in online social media marketing, 2023.08. [online] Letöltés dátuma: 2024.02.20. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2023.102289
Prakash Singh (2023): Beyond the basics: Exploring the impact of social media marketing enab-lers on business success. 2023.03.15. [online] Letöltés dátuma: 2024.02.20. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e26435
Jose R. (2021): Digital marketing in SMEs via data-driven strategies: Reviewing the current state of research. Journal of Small Business Management, 2021.08.19. [online] Letöltés dátuma: 2023 09.27. https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1955127
Horváth D. (2013): Marketingkommunikáció. Budapest: Akadémia Kiadó.
Nikolaos Pappas (2016): Marketing strategies, perceived risks, and consumer trust in online buying behaviour, 2016.05. [online] Letöltés dátuma: 2024.02.15. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2015.11.007
Angeliki Vos. Catherine Marinagi. (2014) Risk Reduction Strategies in Online Shopping: E-trust Perspective, 2014.08.25. [online] Letöltés dátuma: 2024.02.15. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.122
Ajiboye (2019) Customer engagement behaviour on social media platforms: A systematic litera-ture review. 2019.09.01. [online] Letöltés dátum: 2023.08.15. https://doi.org/10.1362/147539219X15774563471801
Bauer A. (2017): Marketing. Budapest: Akadémia Kiadó.
Belém M. – Jose R. (2021): How do entrepreneurs perform digital marketing across the custo-mer journey? A review and discussion of the main uses. The Journal of Technology Transfer, 2022.11.17. [online] Letöltés dátuma: 2023.09.26. https://doi.org/10.1007/s10961-022-09978-2
Weng. M. (2022): Customer engagement and social media: Revisiting the past to inform the future. 2022.05.11. [online] Letöltés dátuma: 2023.08.15. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.04.068
Balogh-Kardos (2022): Webáruházak fogyaszóti megítélésen vizsgálata netnográfiával a Covid19 időszakára eső Black Friday kampány alatt. 2022.04.08. [online] Letöltés dátuma: 2023.08.15. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.1.3.
Dhanesh Ganga (2022): Social media engagement with organization-generated content. Public Relations Review. 2022.01.06. [online] Letöltés dátuma: 2023.08.26. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2022.102174
Muhammad F. (2022): The Use of Data Science in Digital Marketing Techniques: Work Prog-rams, Performance Sequences and Methods. Startupreneur Business Digital, 2022.09.20. [on-line] Letöltés dátuma: 2023.09.26. https://doi.org/10.33050/sabda.v1i2.110
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Félegyházi Zsolt
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.