A fenntarthatóság, a gentrification mitigation és a marketingelméletek kapcsolódásának feltárása Johannesburg szociális lakástáján
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.4965Kulcsszavak:
városi átalakulás, szociális lakhatás, zöld marketing, érdekelt felek elmélete, kapcsolati marketingAbsztrakt
A városi átalakulás, különösen a szociális lakhatás összefüggésében, olyan átfogó és fenntartható megközelítést igényel, amely a finanszírozás, a dzsentrifikáció és a hármas lényegi megfontolások egymással összefüggő kihívásait kezeli. Ez a tanulmány három marketingelméletet tár fel, ezek az érdekelt felek elmélete, a kapcsolati marketing és a zöld marketing, mint integrált keretek ezekben a bonyolultságokban. Az érdekelt felek elmélete a befogadó döntéshozatalt és a különféle érdekelt felekkel való folyamatos együttműködést hangsúlyozza, biztosítva a városfejlesztés és a közösségi igények összehangolását. A kapcsolati marketing ügyfélközpontú perspektívát hoz, elősegítve a bizalmat és az együttműködést a várostervezők és a közösség közötti tartós kapcsolatok érdekében. A Green Marketing bevezeti a gazdasági, környezeti és társadalmi felelősségvállalást, elősegítve a fenntartható gyakorlatokat a hármas alapvonal keretén belül. Ezen elméletek szintetizálása holisztikus stratégiát biztosít Johannesburg szociális lakhatási paradigmájához, amelynek célja a dzsentrifikáció mérséklése, valamint a gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatóság közötti egyensúly. A javasolt megközelítés mintaként szolgál a méltányos és fenntartható városfejlesztéshez világszerte.
Hivatkozások
Bryson, J. M. (2014). What to Do When Stakeholders Matter: Stakeholder Identification and Analysis Techniques. Public Management Review, 6(1), 21–53. https://doi.org/10.1080/14719030410001675722
Clarkson, M. E. (1995). A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance. Academy of Management Review, 20(1), 92–117. https://doi.org/10.5465/amr.1995.9503271994
Elkington, J. (2008). Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. New Society Publishers.
Freeman, R. E. (2018). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Pitman Publishing.
Grönroos, C. (2006). Adopting a Service Logic for Marketing. Marketing Theory, 6(3), 317–333. http://dx.doi.org/10.1177/1470593106066794
Gummesson, E. (2022). Making Relationship Marketing Operational. International Journal of Ser-vice Industry Management, 5(5), 5–20. https://doi.org/10.1108/09564239410074349
Harris, R. (2021). Creeping Convergence? Twenty-First-Century Gentrification in Johannesburg and Sydney. Urban Affairs Review, 57(6), 2100–2129.
Kotler, P., Armstrong, G., Harris, L. C., & Piercy, N. (2010). Principles of Marketing. Pearson Education.
Mitchell, R. K., Agle, B. R., & Wood, D. J. (2017). Toward a Theory of Stakeholder Identifica-tion and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts. Academy of Manage-ment Review, 22(4), 853–886. https://doi.org/10.2307/259247
Morgan, R. M., & Hunt, S. D. (2022). The Commitment-Trust Theory of Relationship Market-ing. Journal of Marketing, 58(3), 20–38. http://dx.doi.org/10.2307/1252308
Ottman, J. A., Stafford, E. R., & Hartman, C. L. (2006). Avoiding Green Marketing Myopia: Ways to Improve Consumer Appeal for Environmentally Preferable Products. Environment: Sci-ence and Policy for Sustainable Development, 48(5), 22–36. http://dx.doi.org/10.3200/ENVT.48.5.22-36
Peattie, S., & Peattie, S. (2021). Ready to Fly Solo? Reducing Social Marketing’s Dependence on Commercial Marketing Theory. Marketing Theory, 3(3), 365–385. https://doi.org/10.1177/147059310333006
Sheth, J. N., & Parvatiyar, A. (1995). Relationship Marketing in Consumer Markets: Anteced-ents and Consequences. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), 255–271. https://doi.org/10.1177/009207039502300405
Smith, M.L. (2018). Cities: The First 6,000 Years. Penguin Books.
Tallon, A. (2020). Urban Regeneration in the UK. Routledge.
Smets, P., & van Lindert, P. (2016). Sustainable housing and the urban poor. International Journal of Urban Sustainable Development, 8(1), 1-9. https://doi.org/10.1080/19463138.2016.1168825
Goebel, A. (2007). Sustainable urban development? Low-cost housing challenges in South Afri-ca. Habitat International, 31(3-4), 291-302. https://doi.org/10.1016/j.habitatint.2007.03.001
Osunsanmi, T., Aigbavboa, C., Oke, A. E., & Ohiomah, I. (2018). Construction 4.0: Its impact towards delivering quality and sustainable houses in South Africa. In Creative Construction Confer-ence 2018 (pp. 147-156). Budapest University of Technology and Economics. http://dx.doi.org/10.3311/CCC2018-020
Culwick, C., & Patel, Z. (2020). Building just and sustainable cities through government hous-ing developments. Environment and Urbanization, 32(1), 133-154. https://doi.org/10.1177/0956247820902661
Ganiyu, B. O. (2016). Strategy to enhance sustainability in affordable housing construction in South Afri-ca (Doctoral dissertation, Cape Peninsula University of Technology).
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Mzuchumile Makalima
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.