Jó marketing gyakorlatok az agrárszakképzésben

Beiskolázási és marketing gyakorlatok bemutatása egy  magyar agrárszakképző iskolán keresztül

Szerzők

  • Miklós Kis Déli Agrárszakképzési Centrum

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.6807

Kulcsszavak:

oktatás, agrárszakképzés, iskolamarketing

Absztrakt

Mint az köztudott, a munkanélküliség és a vele szorosan összefüggő kontraproduktív, elavult szakképzési rendszerek a gazdaság színvonalán nagyon sokat tudnak rontani. Ennek elkerülésében óriási szerepe van a technikumoknak, szakképző iskoláknak. Munkám készítése során prezentálom egy szakképző iskola beiskolázási programját, marketing eszközeit annak minden technikájával és formai követelményeivel együtt.

Célom az volt, hogy új, beiskolázáshoz szükséges információgyűjtési technikákat és iskolamarketing eszközöket keressek, és fejlesszem az eddigieket. Véleményem szerint a jövőben középfokú iskoláknak nem, mint „alapanyag” kell az nyolcadik osztályosokra gondolni, hanem mint „fogyasztó”. Mai világunkban a 14-16 éves korosztály már nem az, akik 20-30 éve voltak. Bár nagyon sok téren kevésbé önállóak, de az információáramlás felgyorsulása több és felnőttesebb döntési helyzetbe kényszeríti őket. Ezért szükség van arra, hogy megtudjuk, mit akar a társadalom, mit akarnak a szülők, de legfőképp, hogy mit akar a gyermek attól a köznevelési intézménytől, amely majd felnőtté válásának színtere lesz.

A felmérések és tapasztalatok alapján leszűrtem, hogy tovább kell fejleszteni a nyolcadikosok igényinek konkrét felmérését, valamint meg kell találni azokat a kommunikációs csatornákat, amelyeket fel lehet használni a jövőben az iskolák innovatív beiskolázása érdekében. Továbbá, folytatni kell az iskola kapuinak kinyitását a társadalom felé, hogy betekintést nyerjenek a szakképzés mindennapi életébe és megismerjék azt személyesen, vagy a médián keresztül.

Információk a szerzőről

Hivatkozások

Bauer A. – Berács J. (2002): Marketing. Budapest: Aula Kiadó Kft.

Benedek A. (2003): Magyarország és az egész életen át tartó tanulás. Szakképzési Szemle XIX. Évfolyam 2003./2

Csehné Papp I. (2003): A munkaerő-piaci ismeretek szerepe a pályaorientációban. Pedagógiai tanácsadási módszerek a pályaválasztás segítésében. Eger: EKF

Dr. Kalicz É. - Nagy Á. (2015): Iskolamarketing-jegyzet, Budapest: BME-GTK

Kaylene C. W.- Robert A. P. (2011): Marketing to the Generations Letöltés dátuma: 2024. 09. 18. forrás: https://www.researchgate.net/publication/242760064_Marketing_to_the_Generations

Kis M. (2010): Az élelmiszeripari szakoktatás és a munkaerőpiac kapcsolata-szakdolgozat Szeged: SZTE-MK

Magyarország kormánya (2015): 87/2015. (IV. 9.) Korm. rendelet a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról. Letöltés dátuma: 2024. 09. 10. forrás: https://njt.hu/jogszabaly/2015-87-20-22

Magyarország kormánya (2020): 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet a szakképzésről szóló törvény végre-hajtásáról Letöltés dátuma: 2024. 09. 12. forrás: https://njt.hu/jogszabaly/2020-12-20-22

Országgyűlés (2019): 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről. Letöltés dátuma: 2024. 09. 10. forrás: https://njt.hu/jogszabaly/2019-80-00-00

Philip K. (2002): Marketing Menedzsment. Budapest: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft.

Rani T., M. ., Madiya, & MP, S. (2020): Customer Profiling of Alpha: The Next Generation Marke-ting. Letöltés dátuma: 2024. 09. 18. forrás: https://www.researchgate.net/publication/340385023_Customer_Profiling_of_Alpha_The_Next_Generation_Marketing

Sipos Z. (1996): Bevezetés a marketingbe-jegyzet Budapest: ELTE BTK

Szabóné Szél J. – Szontagh P. (2001): Iskolamarketing a gyakorlatban, Iskolakultúra 2001/6-7. Letöltés dátuma: 2024. 10. 02. forrás: https://real.mtak.hu/61061/1/EPA00011_iskolakultura_2001_0607_021-031.pdf

Szabóné Szél J. (2000): Vajda csak egy van. Marketing és PR az iskola tanulólétszámának növelése érdekében. Szakdolgozat – kézirat. Budapest: ELTE BTK, Kulturális Menedzserképző Program

Szerző nélkül (2023): A Déli ASzC Kiskunfélegyházi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Technikum Szakképző Iskola és Kollégium Szakmai Programja Letöltés dátuma: 2024. 09. 12. forrás: https://mezge.hu/alapdokumentumok/

Volán Elektronika Zrt. (2007): Tanulmány 15 európai uniós tagország szakképzéseiben Letöltés dá-tuma: 2024. 09. 26. forrás: https://konyvtar.nive.hu/files/Szakmai_anyag_15EUorsz_palyakov.pdf

Letöltések

Megjelent

2025-07-05

Hogyan kell idézni

Kis, M. (2025). Jó marketing gyakorlatok az agrárszakképzésben: Beiskolázási és marketing gyakorlatok bemutatása egy  magyar agrárszakképző iskolán keresztül. Acta Carolus Robertus, 15(1), 120-134. https://doi.org/10.33032/acr.6807

Hasonló cikkek

1-10 a 12-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.