Magyarországi középvárosok imázs vizsgálata

Szerzők

  • Győrfi Katalin Károly Róbert Főiskola
  • Szabó-Hevér Judit Károly Róbert Főiskola
  • Király Zsolt Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Tamus Antalné Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék

Kulcsszavak:

szekunder kutatás, primer kutatás, gazdasági imázs, kulturális imázs, társadalmi imázs, ökológiai imázs

Absztrakt

Napjainkban egy település akkor válhat sikeressé és léphet a fejlődés útjára, ha rendelkezésre álló erőforrásait maximálisan ki tudja használni, vagyis teljesítménye alapján is érdemes arra. A területi – jelen esetben városi – teljesítménynek gazdasági és társadalmi értelmezése egyaránt jogos, így annak tényezői alatt nem csak a jövedelem, az infrastrukturális ellátottság, egyéb gazdasági és társadalmi statisztikai mutatók értendők, de a települések (városok) egyes funkciói, szolgáltatásai, adottságai, rész- és réspiacai is. A
települések életében fontos, hogy magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtsanak, megfelelő legyen a közbiztonság, a természeti környezet és a helyi lakosok vendégszeretete, a fejlődésben pedig fontos szerepet játszik a vállalkozási hajlandóság és a potenciális külső befektetőkben kialakult település-imázs. Tanulmányunkban ezen összefüggéseket elemezzük általunk kiválasztott Gyöngyös, Kazincbarcika, Kiskunfélegyháza városokat vizsgáltuk primer jellegű kutatás - kérdőíves imázs-vizsgálat- segítségével. Célunk, hogy
feltárjuk a városok teljesítményei közötti különbségeket, azok okait, s rávilágítsunk arra, hogy szimplán statisztikai mérőszámok figyelembevétele önmagában kevés, a településről kialakult kép és az azt befolyásoló elemek is fontosak.

Szerző életrajzok

  • Győrfi Katalin, Károly Róbert Főiskola

    vállalkozásfejlesztés MA szak hallgatója
    kattigy@gmail.com

  • Szabó-Hevér Judit, Károly Róbert Főiskola

    vállalkozásfejlesztés MA szak hallgatója
    sz.yudyt@gmail.com

  • Király Zsolt, Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék

    Dr. Király Zsolt PhD
    Főiskolai docens
    zskiraly@karolyrobert.hu
    levelező szerző

  • Tamus Antalné, Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék

    Tamnus Antalné Dr. PhD
    főiskolai tanár
    tamusne@karolyrobert.hu

Letöltések

Megjelent

2011-01-01

Hogyan kell idézni

Magyarországi középvárosok imázs vizsgálata. (2011). Acta Carolus Robertus, 1(1), 43-52. https://journal.uni-mate.hu/index.php/acr/article/view/2599