Pályaorientációs tevékenység empirikus vizsgálata a szocializáció másodlagos színterén az óvodákban, az iskola-érett korcsoport körében
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.6387Kulcsszavak:
pályaorientáció, óvodás korosztály, pályaismeret fejlesztésAbsztrakt
A Kutatásunk célja, hogy az iskolaérett óvodások csoportjában vizsgáljuk meg azt, hogy releváns lehet e a pályaorientáció témakörébe tartozó ismeretátadás. Ennek alapján a pályaorientáció, az iskolaérett óvodás korosztály és az óvodapedagógusok által megvalósított tevékenységek kapcsolatát kívántuk feltárni. Vizsgálatunk középpontjában az óvodapedagógusok által végzett tevékenységek - amelyek a felnőttek munkájának világához kapcsolódnak - módszerei és a pályaorientáció tartalma és irányelvei közötti kapcsolat állt. Strukturált csoportos foglalkozások megvalósítása révén megfigyeltük, hogy megvalósítható-e az iskolaérett óvodás korosztály körében pályaorientációs tevékenység, illetve elemeztük, a pályaorientációs tevékenységek szükségességét az óvodai nevelésben.
Hivatkozások
Borbély-Pecze T. (2010): Életút támogató pályaorientáció. Budapest, ELTE-PPK-NDI D. http://www.borbelytiborbors.extra.hu/CV/BPTBors_Phd_2.pdf Letöltés ideje: 2021.10.10.
Cole M–Cole S (1998): Fejlődéslélektan Budapest, Osiris Kiadó
Earl Babbie (2008): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Budapest, Balassi Kiadó
Kenderfi M. (2011): Pályaorientáció. Gödöllő, Szent István Egyetem https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0019_palyaorientacio/ch01s02.html Letöltés ideje: 2021.09.18.
Márkus E. Fontosabb pályaorientációs elméletek http://www.biharinepfoiskola.hu/kompetencia_eu/page.php?72 Letöltés ideje: 2021.10.02.
Nagy L. (1908): A gyermek fejlődésének lélektana. Budapest, Franklin-Társulat
Lendvai L. (2013): Óvodai Nevelés Országgos Alapprogramja Budapest, MÓD-SZER-TÁR Kft.
Rókusfalvy P. (2002): Pályaorientáció – Orientációs zavarban, Pályaorientáció – Új törekvések. Gödöllő, Kontakt Alapítvány
Suhajda Cs. (2017) A pályaorientációs tevékenység változása és megvalósulása a köznevelésben a rendszerváltozástól napjainkig különös tekintettel az információs folyamatokra, [PhD értekezés] Pécs Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola https://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/16401/suhajda-csilla-judit-phd-2017.pdf?sequence=1&isAllowed=y Letöltés dátuma: 2021.10.10.
Super D. E. (1984): Önmegvalósítás munkában és szabadidőben. In Ritoókné és Gillemontné (szerk) (1994): Pályalélektan szöveggyűjtemény. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó
Szilágyi K. (2005.) A fiatalok és felnőttek pályaorientációs és karrierépítési készségeinek szintje, fejlesztésének lehetőségei. Kutatási zárótanulmány https://konyvtar.nive.hu/files/12szilagyi.pdf Letöltés ideje: 2021.09.15.
Szilágyi K. (2007): Munka-pálya tanácsadás, mint professzió. Budapest, Kollégium Kft., 22.p
130/1995. (X. 26.) Korm. rendelet a Nemzeti Alaptanterv kiadásáról https://www.jogiportal.hu/view/130-1995-x-26-korm-rendelet Letöltés ideje: 2021.09.11.
A Kormány 202/2007. (VII. 31.) rendelete a Nemzeti Alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 243/2003. (XII. 17.) Korm. rendelet módosításáról https://docplayer.hu/5179315-A-kormany-202-2007-vii-31-r-e-n-d-e-l-e-t-e.html Letöltés ideje: 2021.09.15.
COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIESA (2000) Memorandum on Lifelong Learning. Brussels https://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf Letöltés ideje:2021.09.10.
Gyöngyös Város Óvodái Pedagógia Program http://gyongyosovik.hu/e107_files/downloads/ped.pr.pdf
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Visztenvelt Andrea, Galló Györgyné
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.