Az európai tájépítészeti oktatás 100 éve - a szakalapító úttörők öröksége és szerepük a jövőkép formálásában

Szerzők

  • Birli Barbara
  • Ellen Fetzer ECLAS

DOI:

https://doi.org/10.36249/53.6

Kulcsszavak:

Tájépítészet, Oktatás

Absztrakt

Előadásunknak kettő célja van: Először is egy visszatekintés a múltba, a tájépítészeti oktatás megalapításának időszakába, hogy megértsük, milyen fő hajtóerők határozták meg az európai tájépítészeti oktatás fejlődésének folyamatát. Beszélünk az első oktatók tudományos hátteréről és a tájépítészet-oktatás első módszertani, pedagógia koncepcióiról. Erre alapozható a tájépítészet-oktatás finomhangolási folyamata, amely 1989 után kezdődött, és fordulópontot jelentett az Európai Felsőoktatási Térség (EHEA) létrehozásával. Az előadást egy látomással zárjuk: hogyan változhat a tájépítészeti oktatás a jövőben a globális fenntarthatóság kihívásai, a digitalizáció, az oktatás nemzetközivé válása és individualizmusa jegyében?

Információk a szerzőről

  • Ellen Fetzer, ECLAS

    landscape architect PhD,

    president of ECLAS
    E-mail: ellen.fetzer@hfwu.de

Letöltések

Megjelent

2019-08-01

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hogyan kell idézni

Birli, B., & Fetzer, E. (2019). Az európai tájépítészeti oktatás 100 éve - a szakalapító úttörők öröksége és szerepük a jövőkép formálásában. 4D Tájépítészeti és Kertművészeti Folyóirat, 53, 22-27. https://doi.org/10.36249/53.6

Hasonló cikkek

1-10 a 333-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.