A formális felnőttképzés pozitív és negatív hatásai a komfortérzésre

Szerzők

  • Kispálné Horváth Mária

Absztrakt

A szerző tanulmányában a felnőttképzési funkciókat az egyén szemszögéből aszerint csoportosítja, hogy azok a munkaerőpiacra vagy az egyéni életminőségre fókuszálnak. Mindkét funkciócsoport lehetőséget ad egy új aspektusú funkció kialakítására, ez pedig a komfortérzés megteremtése. Kispálné Horváth Mária olvasata szerint a komfortérzés egy ernyőfogalom, melynek a következő dimenziói vannak: biztonságérzet, életmód, időszerkezet, pszichés diszpozíciók, társas kapcsolatok és a tudás hasznosíthatósága. A szerző elemzi a formális felnőttképzésnek a komfortérzés egyes szegmenseire gyakorolt pozitív hatásait, valamint bemutatja a formális felnőttképzés lehetséges negatív hatásait is.

Hivatkozások

Csoma Gyula (2004): A felnőttkori tanulás idődimenziói. In: Mayer József – Singer Péter (szerk.): A tanuló felnőtt – a felnőtt tanuló. Országos Közoktatási Intézet, Budapest. 63–84.

Durkó Mátyás (1998): Társadalmi kihívások és a felnőttnevelés funkciói. JPTE FEEFI, Pécs.

Kispálné Horváth Mária (2007a): A felnőttek tanulási jellemzői I. Új Pedagógiai Szemle, 2007/9. 31–45.

Kispálné Horváth Mária (2007b): A felnőttek tanulási jellemzői II. Új Pedagógiai Szemle, 2007/10. 3–23.

Koltai Dénes (2003): A felnőttképzés elméleti, gazdasági és területi problémái. PTE FEEFI, Pécs.

Mátrai Zsuzsa (2009): Új korszak küszöbén: a túlélés pedagógiája. Iskolakultúra, 2009/3–4. 122–128.

Letöltések

Megjelent

2012-06-25

Folyóirat szám

Rovat

Szemle: Idegen nyelvű közlemények

Hogyan kell idézni

A formális felnőttképzés pozitív és negatív hatásai a komfortérzésre. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(1-2), 215-219. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5196