The Positive and Negative Effects of Formal Adult Education on the Sense of Comfort

Authors

  • Mária Kispálné Horváth

Abstract

The author in her thesis categorises the functions of adult education from the individual’s point of view, whether it focuses on the labour market or the individual’s life quality. Both function groups allow creating a function of a new aspect, i.e. the establishment of the comfort feeling. According to Kispálné Horváth, Mária comfort feeling is an umbrella term including the following dimensions: feeling of safety, lifestyle, time structure, psycholigical dispositions, social relations and the usability of knowledge. The author analyses the positive effects of formal adult education on several segments of comfort feeling, as well as presents the potential negative effects of formal adult education.

References

Csoma Gyula (2004): A felnőttkori tanulás idődimenziói. In: Mayer József – Singer Péter (szerk.): A tanuló felnőtt – a felnőtt tanuló. Országos Közoktatási Intézet, Budapest. 63–84.

Durkó Mátyás (1998): Társadalmi kihívások és a felnőttnevelés funkciói. JPTE FEEFI, Pécs.

Kispálné Horváth Mária (2007a): A felnőttek tanulási jellemzői I. Új Pedagógiai Szemle, 2007/9. 31–45.

Kispálné Horváth Mária (2007b): A felnőttek tanulási jellemzői II. Új Pedagógiai Szemle, 2007/10. 3–23.

Koltai Dénes (2003): A felnőttképzés elméleti, gazdasági és területi problémái. PTE FEEFI, Pécs.

Mátrai Zsuzsa (2009): Új korszak küszöbén: a túlélés pedagógiája. Iskolakultúra, 2009/3–4. 122–128.

Downloads

Published

2012-06-25

Issue

Section

Review: Training and Practice in Europe

How to Cite

The Positive and Negative Effects of Formal Adult Education on the Sense of Comfort. (2012). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 10(1-2), 215-219. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5196