A formális felnőttképzés pozitív és negatív hatásai a komfortérzésre
Absztrakt
A szerző tanulmányában a felnőttképzési funkciókat az egyén szemszögéből aszerint csoportosítja, hogy azok a munkaerőpiaca vagy az egyéni életminőségre fókuszálnak. Mindkét funkciócsoport lehetőséget ad egy új aspektusú funkció kialakítására, ez pedig a komfortérzés megteremtése. Kispálné Horváth Mária olvasata szerint a komfortérzés egy ernyőfogalom, melynek a következő dimenziói vannak: biztonságérzet, életmód, időszerkezet, pszichés diszpozíciók, társas kapcsolatok és a tudás hasznosíthatósága. A szerző elemzi a formális felnőttképzésnek a komfortérzés egyes szegmenseire gyakorolt pozitív hatásait, valamint bemutatja a formális felnőttképzés lehetséges negatív hatásait is.
Hivatkozások
Csoma Gyula (2004): A felnőttkori tanulás idődimenziói. In: Mayer József, Singer Péter (szerk.): A tanuló felnőtt – a felnőtt tanuló. Országos Közoktatási Intézet, Budapest. 63–84.
Durkó Mátyás (1998): Társadalmi kihívások és a felnőttnevelés funkciói. JPTE FEEFI, Pécs.
Kispálné Horváth Mária (2007a): A felnőttek tanulási jellemzői I. Új Pedagógiai Szemle, 2007/9. 31–45.
Kispálné Horváth Mária (2007b): A felnőttek tanulási jellemzői II. Új Pedagógiai Szemle, 2007/10. 3–23.
Koltai Dénes (2003): A felnőttképzés elméleti, gazdasági és területi problémái. PTE FEEFI, Pécs.
Mátrai Zsuzsa (2009): Új korszak küszöbén: a túlélés pedagógiája. Iskolakultúra, 2009/3-4. 122–128.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2012 Kispálné Horváth Mária
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.