E-Learning - Teaching and Learning with Web 2.0 Equipments
Resumen
The new millennium requires modern teaching methods from teachers. Everyday paper based teaching can not fulfil the requirements of the contemporary IT society. The main aim of teacher trainers (BA, MA and postgraduate trainings, too) should be the preparation of thefuture teachersfor the challenges ofcomputer based teaching.
As a senior lecturer at the University of Kaposvár I made a survey among my students about their reading habits on the Internet. The poor results made me interested in ICT. Since 2009 October I have been a student in Tenegen online postgraduate teacher training. This article presents the results of my previously mentioned survey and also my experience within my Tenegen group.
Referencias
Bessenyei, L., Tóth Zs. (2008): E-learning: a NETIS projektben szerzett tapasztalatok. http://www.ittk.hu/netis/doc/textbook/bessenyei_toth_elearning_hun.pdf. doi: https://doi.org/10.22503/inftars.VIII.2008.3.3
Hajdicsné Varga, K. (2006): Interaktív anyanyelvi órák. A világ nyelvei és a nyelvek világa. A MANYE kongresszusok előadásai 2. Szerk. Klaudy Kinga és Dobos Csilla. MANYE - Miskolci Egyetem, Pécs - Miskolc 2006. 350–354.
Hajdicsné Varga, K. (2008): Olvasás az interneten. Kommunikáció az információs technológia korszakában. MANYE Vol. 4. MANYE - Kodolányi János Főiskola, Pécs - Székesfehérvár 2008. 59–65.
Kulcsár, Zs. (é.n.): Az integratív e-leaming felé, http://www.crescendo.hu/konyvek/ ingegrativ-e-leaming. [2009.11.17.]
Kulcsár, Zs. (2008): Digitális tanulás, http://www.crescendo.hu/2008/06/10/digitalis-tanulas.[2009.12.09.]
Landow, G. P. (1992): Hypertext and Critical Theory, The Johns Hopkins University Press.
Prensky, M. (2001): Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók. http://www.tenegen.eu/tmoodle/file.php/13/digital_kids_HU.pdf.[2009.12.17]
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2009 Hajdicsné Varga Katalin
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.