A lépcsős képzés szintjei, céljai, feladatai a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán

Autores/as

  • Krisztina Deutsch PTE BTK "Oktatás és Társadalom" DI

Resumen

A Bologna Nyilatkozat az európai hallgatói mobilitás érdekében célul tűzte ki a felsőoktatásban az egységes kétciklusú képzési rendszer bevezetését, melyet a Berlini Nyilatkozat háromciklusúvá bővített, a doktori iskolák rendszerbe iktatásával. Magyarországon a 2005. évi CXXXIX. törvény teremtette meg a jogi kereteit a felsőoktatás szerkezeti és tartalmi átalakításának. Az új, háromlépcsős képzési struktúra bevezetése az alapszakok indításával 2006-ban az egészségtudomány képzési ágban is megtörtént. Írásunkban bemutatjuk, hogy a PTE Egészségtudományi Karán ennek a szerkezeti és tartalmi átalakulásnak milyen motiváló és gátló tényezői voltak és vannak ma is. Vizsgáljuk továbbá, hogy ugyanitt az egyes képzési szintek – különös tekintettel a gyakorlatban már 3 éve folyó alapképzésre – mennyire képesek betölteni a nyilatkozatokban deklarált célokat és feladatokat.

Biografía del autor/a

  • Krisztina Deutsch, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" DI

    PhD-hallgató

Referencias

Balogh Zoltán–Betlehem József–Papp Katalin–Tulkán Ibolya–Kovácsné Tóth Ágnes (2009): Az elmúlt két évtized ápolóképzése a hazai felsőoktatásban. Nővér, 2009/1. szám. 3–12.

Betlehem József - Kukla Anikó - Deutsch Krisztina - Marton-Simora József - Nagy Gábor (2009): The changing face of European healthcare education: The hungarian experience. Nurse Education Today. 2009. 2. szám. 240–245. doi: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2008.08.015

Betlehem József (2005): Átalakuló egészségtudományi felsőoktatás. Nővér. 2005. 4. szám. 27–31.

Betlehem József - Boncz Imre - Kriszbacher Ildikó - Illei György - Tahin Tamás - Bódis József (2008): Az ápolóképzés változása hazánkban az Európai felsőoktatási Térségben. Informatika és Menedzsment az Egészségügyben. 2008. 1. szám. 27–32.

Betlehem József - Sütő-Németh Tímea - Goján Roberta (2003): Nemzetköziesedés az ápolóképzésben. Magyar Felsőoktatás. 2003. 9-10. szám. 18–21.

Buda József (2006): Tizenöt éves a Pécsi Tudományegyetem Egészségügyi főiskolai Kara. PTE ETK, Pécs.

Kadocsa László (2002a): Trendek a felsőoktatásban I. Magyar Felsőoktatás. 2002. 7. szám. 26–29.

Kadocsa László (2002b): Trendek a felsőoktatásban II. Magyar Felsőoktatás. 2002. 8. szám. 25–30.

Kadocsa László (2002c): Trendek a felsőoktatásban III. Magyar Felsőoktatás. 2002. 9. szám. 26–30.

Tímárné Szabó Márta - Tóth Zoltánné (2008): Az ápoló szakképesítés központi programja. Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet, Pécs.

Újváriné Siket Adrienn - Betlehem József (2008) Hungarian Nurse Education. Nurse Education Today. 2008. 7. szám. 880. doi: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2008.05.003

A 169/2000. (IX. 29.) Korm.rendelet az egyes tudományterületekhez tartozó tudományágak, valamint művészeti ágak felsorolásáról.

Az 1/2006. (II. 17.) OM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről.

A 15/2006. (IV. 3.) OM rendelet az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeiről.

Az Európai Parlament és a Tanács 2005/36/EK IRÁNYELVE (2005. szeptember 7.) a szakmai képesítések elismeréséről.

Publicado

2010-12-28

Número

Sección

Tanulmányok

Cómo citar

A lépcsős képzés szintjei, céljai, feladatai a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(3-4), 43-57. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5286

Artículos más leídos del mismo autor/a