The Training of Primary School and Kindergarten Teachers in the Bologna-system Higher Education
Abstract
The main aim of our study is to summarize briefly the process of the transition to the Bologna system in primary school and kindergarten teacher training; to outline the main streams of this change, the positive and negative sides and the experience gained after finishing the first training course.
References
Bollókné Panyik Ilona-Hunyady Györgyné (2003): A tanítóképzés az integrált felsőoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 53. évf. (2003) 7-8. szám 4–16.
Hunyady Györgyné dr.: Tanítóképzés a változó felsőoktatásban. A Magyar Tudományos Akadémián 2004. június 2-án, Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás c. előadóülésen elhangzott előadás. URL: http://www.mta.hu/fileadmin/news/files/hunyadygyorgyne.doc [2009.12.11.]
Hunyady Györgyné (2008): A tanítóképzés értékei. Előadás a NYME Apáczai Csere János Főiskolai Karon, a győri tanítóképzés 230. évfordulóján, 2008. október 20-án. Kézirat.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Podráczky Judit
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.