The Training of Primary School and Kindergarten Teachers in the Bologna-system Higher Education

Authors

  • Judit Podráczky ELTE Tanító- és Óvóképző Kar

Abstract

The main aim of our study is to summarize briefly the process of the transition to the Bologna system in primary school and kindergarten teacher training; to outline the main streams of this change, the positive and negative sides and the experience gained after finishing the first training course.

Author Biography

  • Judit Podráczky, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar

    Dr., PhD

References

Bollókné Panyik Ilona-Hunyady Györgyné (2003): A tanítóképzés az integrált felsőoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 53. évf. (2003) 7-8. szám 4–16.

Hunyady Györgyné dr.: Tanítóképzés a változó felsőoktatásban. A Magyar Tudományos Akadémián 2004. június 2-án, Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás c. előadóülésen elhangzott előadás. URL: http://www.mta.hu/fileadmin/news/files/hunyadygyorgyne.doc [2009.12.11.]

Hunyady Györgyné (2008): A tanítóképzés értékei. Előadás a NYME Apáczai Csere János Főiskolai Karon, a győri tanítóképzés 230. évfordulóján, 2008. október 20-án. Kézirat.

Published

2010-04-30

Issue

Section

Review: S®th anniversary off higher education kindergarten teacher training in Hungary

How to Cite

The Training of Primary School and Kindergarten Teachers in the Bologna-system Higher Education. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(1), 107-112. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5344