Miért kooperatív tanulás?
Absztrakt
A procedurális tudást a cselekvésre, aktivitásra lehetőséget biztosító iskolában szerezheti meg a diák. A tanulói státuszra, az interakciókra, az osztálytermi klímára és a gyermekek meglévő, egyéni tapasztalataira, az észrevétlen" tudásszerzésre komoly hangsúlyt fektető kooperatív tanulási program arra keresi a választ, hogy a tanulók közötti kulturális, mentális, szociális különbségek, a sokszínűség és a sokféleség milyen kiaknázható lehetőségeket jelent az eredményes tanulás érdekében. A konstruktivista szemléletű tanulásban az ember a maga egész személyiségével, teljes komplexitásában és teljes közösségi kapcsolatrendszerében jelenik meg, nem pedig egyetlen, ismereteket elsajátító dimenziójában. A kognitív képességek mellett a tanulásban ma már legalább olyan nagy hangsúlyt kap például a szociális képességek fejlesztése, az érzelem, az önmagunk kezelésének problémaköre, az egyének közötti kooperáció képességfedezetének megteremtése. Az új típusú nevelői magatartás teret enged a felfedezésnek, a gyermeki szabadságnak, az öntevékenységnek, a tanuló így felépíti önmagát, megkonstruálja személyiségét, mely elsősorban nem kívülről irányított folyamat, inkább egy belső építkezés.
Hivatkozások
Batelaan P., Van hoof C. (1996): Cooperative learning in intercultural education. European journal of intercultural studies. doi: https://doi.org/10.1080/0952391960070302
Cohen E. (1994): Designing group work – Strategies for the heterogeneous classrooms. Sociological theory in practice. Teachers College Press, New York
Dewey J. (1902): The Child and the Curriculum. The University of Chicago Press, Chicago
Dewey J. (1922): Democracy and Education: an introduction to the philosophy of education. The Macmillan Company, New York
Dunne E., Bennett N. (1996): Talking and Learning in Groups. Routledge, London
Galton M., Williamson J. (1994): Groupwork in the Primary Classroom. Routledge, London
Galton M. (1990): Primary Teacher Training: Practice in Search of Pedagogy. Hodder and Stoughton, London
harmer J. (1991): The Practice of English Language Teaching. Longman, London
Kagan, Spencer (1994): Cooperative Learning. Kagan Publishing, San Clemente
Lantolf J. P., Appel G. (1995): Theoretical Framework: An Introduction to Vygotskian Approaches to Second Language Research In J.P. Lantolf and G. Appel (eds.): Vygotskian Approaches To Second Language Research. Norwood: Ablex Publishing Corporation 1–32.
Sadker M. P., Sadker D. M. (1991): Teachers, Schools, and Society. Mc Grawhill, New York
Scott W. A., Ytreberg L. h. (1990): Teaching English to Children. Longman, London
Slavin, R. (1995): Cooperative learning. Allyn and Bacon, Boston
Vale D., Feunteun A. (1995): Teaching Children English. Cambridge University Press, Cambridge
Vygotsky L. S. (1978): Mind in society. The development of higher psychological processes. harvard University Press, Cambridge
Williams M., Burclen, R.L. (1997): Psychology for Language Teachers. Cambridge University Press, Cambridge
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2011 Varga László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.