Miért kooperatív tanulás?

Szerzők

  • Varga László NYME Benedek Elek Pedagógiai Kar

Absztrakt

A procedurális tudást a cselekvésre, aktivitásra lehetőséget biztosító iskolában szerezheti meg a diák. A tanulói státuszra, az interakciókra, az osztálytermi klímára és a gyermekek meglévő, egyéni tapasztalataira, az észrevétlen" tudásszerzésre komoly hangsúlyt fektető kooperatív tanulási program arra keresi a választ, hogy a tanulók közötti kulturális, mentális, szociális különbségek, a sokszínűség és a sokféleség milyen kiaknázható lehetőségeket jelent az eredményes tanulás érdekében. A konstruktivista szemléletű tanulásban az ember a maga egész személyiségével, teljes komplexitásában és teljes közösségi kapcsolatrendszerében jelenik meg, nem pedig egyetlen, ismereteket elsajátító dimenziójában. A kognitív képességek mellett a tanulásban ma már legalább olyan nagy hangsúlyt kap például a szociális képességek fejlesztése, az érzelem, az önmagunk kezelésének problémaköre, az egyének közötti kooperáció képességfedezetének megteremtése. Az új típusú nevelői magatartás teret enged a felfedezésnek, a gyermeki szabadságnak, az öntevékenységnek, a tanuló így felépíti önmagát, megkonstruálja személyiségét, mely elsősorban nem kívülről irányított folyamat, inkább egy belső építkezés.

Információk a szerzőről

  • Varga László, NYME Benedek Elek Pedagógiai Kar

    PhD

Hivatkozások

Batelaan P., Van hoof C. (1996): Cooperative learning in intercultural education. European journal of intercultural studies. doi: https://doi.org/10.1080/0952391960070302

Cohen E. (1994): Designing group work – Strategies for the heterogeneous classrooms. Sociological theory in practice. Teachers College Press, New York

Dewey J. (1902): The Child and the Curriculum. The University of Chicago Press, Chicago

Dewey J. (1922): Democracy and Education: an introduction to the philosophy of education. The Macmillan Company, New York

Dunne E., Bennett N. (1996): Talking and Learning in Groups. Routledge, London

Galton M., Williamson J. (1994): Groupwork in the Primary Classroom. Routledge, London

Galton M. (1990): Primary Teacher Training: Practice in Search of Pedagogy. Hodder and Stoughton, London

harmer J. (1991): The Practice of English Language Teaching. Longman, London

Kagan, Spencer (1994): Cooperative Learning. Kagan Publishing, San Clemente

Lantolf J. P., Appel G. (1995): Theoretical Framework: An Introduction to Vygotskian Approaches to Second Language Research In J.P. Lantolf and G. Appel (eds.): Vygotskian Approaches To Second Language Research. Norwood: Ablex Publishing Corporation 1–32.

Sadker M. P., Sadker D. M. (1991): Teachers, Schools, and Society. Mc Grawhill, New York

Scott W. A., Ytreberg L. h. (1990): Teaching English to Children. Longman, London

Slavin, R. (1995): Cooperative learning. Allyn and Bacon, Boston

Vale D., Feunteun A. (1995): Teaching Children English. Cambridge University Press, Cambridge

Vygotsky L. S. (1978): Mind in society. The development of higher psychological processes. harvard University Press, Cambridge

Williams M., Burclen, R.L. (1997): Psychology for Language Teachers. Cambridge University Press, Cambridge

Letöltések

Megjelent

2011-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Szemle: Idegen nyelvű közlemények

Hogyan kell idézni

Miért kooperatív tanulás?. (2011). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 9(1-2), 107-113. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5263

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>