Magyar tannyelvű oktatás az anyaországtól távol: a Csíkszenttamási Bálint Vilmos Általános Iskola helyzete
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2022.09.04.50-63Kulcsszavak:
Dorfforschung, Csíkszenttamás, Gödöllő, Werteforschung, Z-Generation, WeltanaschauungAbsztrakt
Tanulmányunk egy Csíkszenttamás községben végzett kutatás eredményeit mutatja be. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (akkor még Szent István Egyetem) oktatói, hallgatói és gödöllői gimnáziumi tanulók 2019 nyarán egy falukutató tábor keretei közt végeztek statisztikai adatgyűjtést és kérdőíves felmérést. Interjúkat készítettek a helyi iskola dolgozóival, valamint egy online kérdőíves felmérés segítségével a Csíkszenttamási Bálint Vilmos Általános Iskola és a Gödöllői Török Ignác Gimnázium 10-15 éves diákjainak világképét, értékrendjét hasonlították össze. A Z-generációhoz tartozó gyerekek összesen 165 kérdőívet töltöttek ki, amelyek eredményeinek bemutatásával képet kaphatunk a két település ifjúságának jelenlegi helyzetéről és jövőképéről.
Hivatkozások
Balogh, E. – Dávid, Gy. (1981-2010, eds.): Romániai Magyar Irodalmi Lexikon: Szépirodalom, tudományos irodalom, művelődés I-V. Bukarest, Kriterion.
Benkő, B. – Dávid, L. – Farkas, T. (2022): Opportunities for the Development of Innovation among Hotels in Northern Hungary. In: Geojournal of Tourism and Geosites 40: 1 pp. 267-273. , 7 p. DOI: https://doi.org/10.30892/gtg.40132-828
Farkas, T. (2021): The Role of the Social Capital in Rural Development. Case Study Analysis of Village Research Camps in Romania and Hungary. In: European Countryside 13: 3 pp. 584-598. , 15 p. DOI: https://doi.org/10.2478/euco-2021-0033
Garamvölgyi, J. – Rudnák, I. (2016): Cultural Intelligence: key influences. Social Space = Przestrzen Spoleczna, 2016, 2 pp. 1-19.
Kassai, Zs. – Farkas, Tibor (2016): School closures in rural Hungary. In: Horská, E. –Kapsdorferová, Z. –Hallová, M. (ed..) Nitra, Slovakia: Slovak University of Agriculture in Nitra, 108 p. pp. 477-483. DOI: https://doi.org/10.15414/isd2016.s7.06
Ritter, K. - Kassai, Zs. - Farkas, T. (2011): Importance of the LEADER programme in Hungarian rural areas facing globalization and agricultural decline. In: Annals of the Polish Association of Agricultural And Agribusiness Economists 13 : 6 pp. 205-210.
Rumänisches Nationalinstitut für Statistik (INS)
Tari, A. (2011): Z generáció. Budapest, Tericum Könyvkiadó, 348 p., 19. p.
Vámos, A. – Farkas, T. (2004): Az életminőség mérése a Bátonyterenyei kistérségben. In: Területi Statisztika 7:1, pp. 21-31.
Internetquellen
https://www.csikszenttamas.ro/web/oktatas/ [03.05.2022]
https://szekelyhon.ro/aktualis/palyazati-penzbol-keszul-turisztikai-terkep-csikszenttamason [03.05.2022]
https://www.tig-godollo.edu.hu/iskolank-rovid-tortenete/ [05.09.2022]
Interview
Ádám, Erika Izabella – Schulleiterin in Csíkszenttamás (Das Interview wurde im Juli 2019 gemacht.)
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2022 Dóra Kolta, Balázs Farkas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).