A századforduló vizuális oktatásának párhuzamai a korabeli művészeti tendenciákkal
A klasszikus rajzoktatás és a romantikában gyökerező, szabadabb vizuális kifejezés dialektikája a századforduló vizuális nevelésében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.2Absztrakt
A századfordulón aktuális vizuális oktatással kapcsolatos szakmai kérdések, viták, gondolatok és a felsoroltak mentén megfogalmazott tantervek jellemezhetik legjobban a vizualitásról való (akár szakmai megalapozottságú), és ezáltal a polgárság szélesebb rétegét érintő, általánosan ható vizuális és művészeti közgondolkodást.
A századfordulón – szerencsénkre – szakmai kérdések mentén vita alakult ki a rajzoktatásról. A véleményben hozzávetőlegesen két pártra szakadt rajztanárok a Rajztanárok nagygyűlésén; az előadásban bemutatott és mellékelt vitatételek felsorolásában fogalmazták meg elképzeléseiket a rajzoktatásról, mely elképzelések rendre reflektálnak a korabeli vizualitás és művészet aktualitásaira.
Hivatkozások
Bálványos, H. – Sánta, L. (2003). Vizuális megismerés, vizuális kommunikáció. Budapest: Balassi.
Kohlman, A. (1905). Iskolai kiállítások Az Amatőr, 2. év. 19. sz. pp. 218.
Sz.S. (1905) (monogrammal jelölt ismeretlen szerző) A Magyar rajztanárok nagygyűlése, közlemény. Magyar Paedagogia (A Magyar Pedagógiai Társaság havi folyóirata) 14. évf. 6– 7. sz. pp. 228–229.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 Balla Gergely
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.