Correlation between education of visual arts and contemporary art movements in the early 20th century
A klasszikus rajzoktatás és a romantikában gyökerező, szabadabb vizuális kifejezés dialektikája a századforduló vizuális nevelésében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.2Abstract
Apart from exploring amateur photography of the early 20th century this current paper also studies contemporary visual communication and education of visual arts. It examines the articles of Magyar Pedagógia (Hungarian Pedagogy) professional journal from the perspective of contemporary art movements. Teachers of visual arts raised questions in the journal that were subsequently discussed at the national conference of visual art teachers, prompting sharp debates between supporters of progressive and traditional methodology. In 1904 the abovementioned journal published the disputes, thus we learned about the official standpoint and got a glimpse of more progressive tendencies as well.
References
Bálványos, H. – Sánta, L. (2003). Vizuális megismerés, vizuális kommunikáció. Budapest: Balassi.
Kohlman, A. (1905). Iskolai kiállítások Az Amatőr, 2. év. 19. sz. pp. 218.
Sz.S. (1905) (monogrammal jelölt ismeretlen szerző) A Magyar rajztanárok nagygyűlése, közlemény. Magyar Paedagogia (A Magyar Pedagógiai Társaság havi folyóirata) 14. évf. 6– 7. sz. pp. 228–229.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Balla Gergely
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.