Correlation between education of visual arts and contemporary art movements in the early 20th century

A klasszikus rajzoktatás és a romantikában gyökerező, szabadabb vizuális kifejezés dialektikája a századforduló vizuális nevelésében

Authors

  • Gergely Balla PPKE BTK VJTK

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.2

Abstract

Apart from exploring amateur photography of the early 20th century this current paper also studies contemporary visual communication and education of visual arts. It examines the articles of Magyar Pedagógia (Hungarian Pedagogy) professional journal from the perspective of contemporary art movements. Teachers of visual arts raised questions in the journal that were subsequently discussed at the national conference of visual art teachers, prompting sharp debates between supporters of progressive and traditional methodology. In 1904 the abovementioned journal published the disputes, thus we learned about the official standpoint and got a glimpse of more progressive tendencies as well.

Author Biography

  • Gergely Balla, PPKE BTK VJTK

    muvtori.balla@gmail.com

References

Bálványos, H. – Sánta, L. (2003). Vizuális megismerés, vizuális kommunikáció. Budapest: Balassi.

Kohlman, A. (1905). Iskolai kiállítások Az Amatőr, 2. év. 19. sz. pp. 218.

Sz.S. (1905) (monogrammal jelölt ismeretlen szerző) A Magyar rajztanárok nagygyűlése, közlemény. Magyar Paedagogia (A Magyar Pedagógiai Társaság havi folyóirata) 14. évf. 6– 7. sz. pp. 228–229.

Published

2019-03-13

How to Cite

Correlation between education of visual arts and contemporary art movements in the early 20th century: A klasszikus rajzoktatás és a romantikában gyökerező, szabadabb vizuális kifejezés dialektikája a századforduló vizuális nevelésében. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(1), 15-24. https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.2