A századforduló vizuális oktatásának párhuzamai a korabeli művészeti tendenciákkal
A klasszikus rajzoktatás és a romantikában gyökerező, szabadabb vizuális kifejezés dialektikája a századforduló vizuális nevelésében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.2Abstract
A századfordulón aktuális vizuális oktatással kapcsolatos szakmai kérdések, viták, gondolatok és a felsoroltak mentén megfogalmazott tantervek jellemezhetik legjobban a vizualitásról való (akár szakmai megalapozottságú), és ezáltal a polgárság szélesebb rétegét érintő, általánosan ható vizuális és művészeti közgondolkodást.
A századfordulón – szerencsénkre – szakmai kérdések mentén vita alakult ki a rajzoktatásról. A véleményben hozzávetőlegesen két pártra szakadt rajztanárok a Rajztanárok nagygyűlésén; az előadásban bemutatott és mellékelt vitatételek felsorolásában fogalmazták meg elképzeléseiket a rajzoktatásról, mely elképzelések rendre reflektálnak a korabeli vizualitás és művészet aktualitásaira.
Literaturhinweise
Bálványos, H. – Sánta, L. (2003). Vizuális megismerés, vizuális kommunikáció. Budapest: Balassi.
Kohlman, A. (1905). Iskolai kiállítások Az Amatőr, 2. év. 19. sz. pp. 218.
Sz.S. (1905) (monogrammal jelölt ismeretlen szerző) A Magyar rajztanárok nagygyűlése, közlemény. Magyar Paedagogia (A Magyar Pedagógiai Társaság havi folyóirata) 14. évf. 6– 7. sz. pp. 228–229.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2019 Balla Gergely
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.