A pedagógiai kommunikáció újragondolása a mentalizáció tükrében

Autores/as

  • András Láng PTE BTI Neveléstudományi Intézet
  • Erzsébet Holcsik Pécsi Tudományegyetem, Személyiség-, Fejlődés- és Klinikai Pszichológia Tanszék

Resumen

Az ember alapvetően társas lény; a csoport hozzájárul túlélésünkhöz és identitásunk alakulásához, önmeghatározásunkhoz is. Jelen tanulmányban a mentalizáció fogalmi és történeti bemutatása után röviden felvázoljuk a fejlődéslélektani aspektusokat és a mentalizációs képesség hiányából vagy zavaraiból fakadó problémákat. Ezután rátérünk a pedagógiai vonatkozásokra: bemutatjuk a mentalizáció szerepét a történetalkotásban, amely fontos részét képezi a személyes és szociális kompetenciának. A gordont modellt pedig olyan módon értelmezzük újra, hogy a benne foglalt kommunikációs technikákat alapvetően a mentalizáció serkentését szolgáló eszközöknek tekintjük.

Biografía del autor/a

  • András Láng, PTE BTI Neveléstudományi Intézet

    egyetemi tanársegéd, PhD-hallgató

  • Erzsébet Holcsik, Pécsi Tudományegyetem, Személyiség-, Fejlődés- és Klinikai Pszichológia Tanszék

    PhD-hallgató

Publicado

2009-10-28

Número

Sección

Tanulmányok

Cómo citar

A pedagógiai kommunikáció újragondolása a mentalizáció tükrében. (2009). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 7(1-2), 3-13. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5348