A pedagógiai kommunikáció újragondolása a mentalizáció tükrében
Abstract
Az ember alapvetően társas lény; a csoport hozzájárul túlélésünkhöz és identitásunk alakulásához, önmeghatározásunkhoz is. Jelen tanulmányban a mentalizáció fogalmi és történeti bemutatása után röviden felvázoljuk a fejlődéslélektani aspektusokat és a mentalizációs képesség hiányából vagy zavaraiból fakadó problémákat. Ezután rátérünk a pedagógiai vonatkozásokra: bemutatjuk a mentalizáció szerepét a történetalkotásban, amely fontos részét képezi a személyes és szociális kompetenciának. A gordont modellt pedig olyan módon értelmezzük újra, hogy a benne foglalt kommunikációs technikákat alapvetően a mentalizáció serkentését szolgáló eszközöknek tekintjük.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2009 Láng András, Holcsik Erzsébet
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.