A pedagógiai kommunikáció újragondolása a mentalizáció tükrében

Szerzők

  • Láng András PTE BTI Neveléstudományi Intézet
  • Holcsik Erzsébet Pécsi Tudományegyetem, Személyiség-, Fejlődés- és Klinikai Pszichológia Tanszék

Absztrakt

Az ember alapvetően társas lény; a csoport hozzájárul túlélésünkhöz és identitásunk alakulásához, önmeghatározásunkhoz is. Jelen tanulmányban a mentalizáció fogalmi és történeti bemutatása után röviden felvázoljuk a fejlődéslélektani aspektusokat és a mentalizációs képesség hiányából vagy zavaraiból fakadó problémákat. Ezután rátérünk a pedagógiai vonatkozásokra: bemutatjuk a mentalizáció szerepét a történetalkotásban, amely fontos részét képezi a személyes és szociális kompetenciának. A gordont modellt pedig olyan módon értelmezzük újra, hogy a benne foglalt kommunikációs technikákat alapvetően a mentalizáció serkentését szolgáló eszközöknek tekintjük.

Szerző életrajzok

  • Láng András, PTE BTI Neveléstudományi Intézet

    egyetemi tanársegéd, PhD-hallgató

  • Holcsik Erzsébet, Pécsi Tudományegyetem, Személyiség-, Fejlődés- és Klinikai Pszichológia Tanszék

    PhD-hallgató

Letöltések

Megjelent

2009-10-28

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

A pedagógiai kommunikáció újragondolása a mentalizáció tükrében. (2009). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 7(1-2), 3-13. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5348