Elmélet és gyakorlat kapcsolata 2012 után az ének-zeneoktatásban
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.10Resumen
Jelen tanulmányom az ének-zene tanárképzésben általam oktatott tantárgyak közül az ének-zene szakmódszertannal és a hozzá szorosan kötődő anyagismeret tantárggyal kapcsolatos. A leendő ének-zene tanárok felkészítésének egyik igen fontos szakasza a megfelelő tankönyv ki- választásának, véleményezésének és korrigálásának kérdésköre.
A tanulmány címében található évszámnak jelentősége van az ének-zene oktatás tartalmi újítása szempontjából. A 2012-ben elfogadott Nemzeti alaptanterv az ének-zene oktatás területén változásokat hozott. A Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek közötti összefüggések, és még inkább a jelentős eltérések feltárása megkerülhetetlen a tanári pályára készülők és a pályán lévők számára. E vizsgálódás következő állomása a kiválasztott tankönyv véleményezése, melynek eredményeképp egy tartós tankönyvet értékelek.
Referencias
Rápli, Gy. – Szabó, K. (2013). Énekeskönyv 5. Celldömölk: Apáczai Kiadó Kft. AP-052004. ISBN 978-963-328-092-8
A 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. Magyar Közlöny – Magyarország hivatalos lapja, 66. szám. 2012. június 4. pp. 10788–10789.
Kerettanterv az általános iskola 5–8. évfolyamára [online] http://kerettanterv.ofi.hu/02_melleklet_5-8/index_alt_isk_felso.html [2015. november 3.]
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárságának tájékoztatója az iskolai tankönyvellátás 2013. évi változásairól [online] forrás [2015. november 3.]
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2018 Pintér-Keresztes Ildikó
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.