Tanítójelöltek testneveléssel kapcsolatos szemlélete egy összehasonlító vizsgálat tükrében

Autores/as

  • Zoltán Kiss Eötvös József Főiskola Pedagógusképző Intézet
  • Eszter Szabó Kaposvári Egyetem Sport Iroda és Létesítmény Központ

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.1

Resumen

A tanítóként dolgozó pedagógusok testnevelés tantárggyal kapcsolatos attitűdje meghatározhatja, befolyásolhatja a tantárgy oktatásának színvonalát. Ennek okán több szempontból közelítve vizsgáltuk meg a leendő tanítók testnevelés tantárgyhoz való viszonyulását, amely direkt és indirekt módon is hatást gyakorolhat majd munkájukra, amennyiben a pályán való elhelyezkedés mellett döntenének.
A mintába bekerülő hallgatók válaszait többek között a nemek és a műveltségterületek vonatkozásában is összehasonlítottuk. A nemek véleménye nagyfokú hasonlóságot, a műveltségterületek összehasonlítása viszont már nagyobb eltéréseket mutatott, leginkább a testnevelés műveltségterületes hallgatók esetében.

Biografía del autor/a

  • Zoltán Kiss, Eötvös József Főiskola Pedagógusképző Intézet

    főiskolai docens
    kiss.zoltan@ejf.hu

  • Eszter Szabó, Kaposvári Egyetem Sport Iroda és Létesítmény Központ

    egyetemi adjunktus
    szabo.eszter@ke.hu

Referencias

Domokos, Á. (2015). A relaxáció bevezetésének problematikája az oktatásban. In: Nagyházi, B. (szerk.): Képzés és Gyakorlat. IX. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia: Nevelés és tudomány, neveléstudomány a 21. században: Tanulmánykötet. pp. 363–371. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, [online] http://trainingandpractice.hu/sites/default/files/egyeb-kotetek/KE_9_Kepzes_es_Gyakorlat_TK_P001-457.pdf [2018. július 2.]

Kis, J. (1989). Attitűdök, jellemvonások alakítása, képességtermelés a testnevelésben és a sportban. A Testnevelési Főiskola közleményei, 9. évf. 2. sz. Melléklet, pp. 3–38.

Báthory, Z. (1989). Tanulói kötődések vizsgálata négy tanulói korosztály körében. Pedagógiai Szemle, 39. évf. 12. sz. pp. 1162–1172.

Báthory, Z. (2000). Tanulók, iskolák-különbségek. Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. Budapest: Tankönyvkiadó.

Földesiné, Sz. Gy. (1982). A testnevelésórák iránti attitűdökről egy empirikus vizsgálat alapján Testnevelés tanítása, 18. évf. 4. sz. pp. 105–111.

Földesiné, Sz. Gy. (1982). A testnevelésórák iránti attitűdökről egy empirikus vizsgálat alapján Testnevelés tanítása, 18. évf. 5. sz. pp. 138–142.

Gombocz, J. (1999). Az iskolai testnevelés problémái az ezredfordulón. Kalokagathia, 37. évf. 1–2. sz. pp. 15–39.

Hamar, P. – Karsai, I. (2008). Az iskolai testnevelés affektív jellemzői 11–18 éves fiúk és lányok körében. Magyar pedagógia, 108. évf. 2. sz. pp. 135–147.

Jankovics, J. (1990). A tanulóifjúság testneveléssel és sporttal kapcsolatos attitűdjei. A Magyar Testnevelési Egyetem közleményei, 10. évf. 2. sz. pp. 31–63.

Oláh, Zs. – Makszin, I. (2005). A tanulók viszonyulása a testneveléshez és a testnevelési osztályzatokhoz. Magyar Sporttudományi Szemle, 6. évf. 21. sz. pp. 23–26.

Publicado

2018-12-20

Cómo citar

Tanítójelöltek testneveléssel kapcsolatos szemlélete egy összehasonlító vizsgálat tükrében. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(4), 7-15. https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.1