Behavioural Problems in School

Authors

  • István József

Abstract

In recent years, practicing teachers have had to face very serious problems ahead. It is often impossible to implement effective educational tasks, because of the inadequate behaviour of students in the classroom. Many coarse examples can be seen for indiscipline in the classroom, the toolbox of the teachers is less fit for this problem. The author examined the behaviour problems which usually occur in the classroom, and the way how teachers manage these. He proposes recommendations on the occurring behavioural problems in a new and effective way.

References

Balogh László (2006): Pedagógiai pszichológia az iskolai gyakorlatban. Urbis Könyvkiadó, Budapest

József István (2010): Fegyelem, fegyelmezés nélkül. In: Az óvodapedagógiától az andragógiáig. Képzés és Gyakorlat konferenciák III. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, Kaposvár, 58–63. old.

József István (2010): Behaviour Problems and Their Treatment at School. In: 50 éves a felsőfokú tanítóképzés – A jubileumi konferencia előadásai. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, Kaposvár, 118–127 p.

Kereszty Orsolya (szerk.) (2008): Interdiszciplinaritás a pedagógiában. Kaposvári Egyetem, Kaposvár

Mészáros Aranka (szerk.) (2004): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest

Vajda Zsuzsanna – Kósa Éva (2005): Neveléslélektan. Osiris kiadó, Budapest

Published

2012-06-25

Issue

Section

Studies

How to Cite

Behavioural Problems in School. (2012). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 10(1-2), 54-60. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5172

Most read articles by the same author(s)