Supporting e-learning
Reframing organization of learin in traditional and non-traditional classroom settings
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.6Abstract
The study attempts to develop a new taxonomy in the field of e-Learning. Redefining the pursuit of digital education, contact-offline; a contact online form; focuses on the concepts of the flipped classroom; covers distance learning, distance learning, interprets issues of virtual learning, distance learning, hybrid and blended form. He argues that there is an urgent need to develop a new kind of typology, redefining existing concepts, rethinking forms of distance education, changing perspectives: approaching the topic from the direction of e-Learning. Compared to previous formulations, in the present study we consider various traditional and technology-supported learning modes as possible learning organization procedures. The “turning point” does not appear in the field of technology involvement and not in the field of presence-absence learning, but in the field of learning organization.
References
Ballér E. et al. (2003). Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. Budapest. [online] https://tinyurl.com/66kvu2jn [2021. 07. 21.]
GOLAB (é.n.). Tükrözött osztályterem. [online] https://tinyurl.com/5cmusra4 [2021. 07. 21.]
Hideg É. (2005). Paradigma a tudományelméletben és a társadalomtudományi kutatásokban. Budapesti Corvinus Egyetem Jövőkutatás Tanszék, Budapest. [online] http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/400/1/jovelm14.pdf [2021. 07. 21.]
Hideg É. (2012). Jövőkutatási paradigmák. Aula Kiadó Kft., Budapest.
Jakab Gy. (2020). Iskola járvány idején. Iskolakultúra, 30. évf. 9. sz. pp. 64–76., DOI: https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2020.9.64
Király et. al (2015). Iskola a jövőben? Egy jövőkutatási kísérlet bemutatása. Educatio (3.) https://tinyurl.com/zuc58tkw [2021. 07. 23.]
Kis-Tóth L. (2013). BYOD: Az oktatás támogatásának új lehetőségei. Kiadó nélkül. [online] https://tinyurl.com/2wswduj5 [2021. 07. 23.]
Komenczi B. (2016). Tanulási környezet a 21. század elején. [online] https://tinyurl.com/kxrhbmzh
Kőpatakiné Mészáros M. (2011). A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált/inkluzív nevelése. PTE, Pécs. [Online]. https://tinyurl.com/wzkyxtcz [2021. 07. 23.]
Lévai D. (2015). A digitális állampolgárság és digitális műveltség kompetenciája a pedagógus tevékenységéhez kapcsolódóan. Oktatás-Informatika, 2013/1-2. szám. [online] https://tinyurl.com/338a6tzb [2021. 07. 23.]
Lévai D. (2020). A digitális oktatás vajon mi? [online] https://tinyurl.com/hdsvb4mn [2021. 07.23.]
MCE (2019). Digitalizáció a menedzsment és controlling tárgyak oktatásában. [online] https://tinyurl.com/22kcpvsk [2021. 07. 23.]
Nagy J. (2005). A hagyományos pedagógiai csődje. Iskolakultúra, 15. évf. 6-7. sz. 1-10. [online] https://tinyurl.com/apw2kcpw [2021. 07. 21.]
SKOLL (2020). A kooperatív tanulás jellemzői, alapelvei és eszközei. [online] https://tinyurl.com/2cknpyy6 [2021. 07. 23.]
TKA (2019). Tanulási környezetek. [online] https://tinyurl.com/erp6fww [2021. 07. 23.]
Tóth Renáta (é.n.). Tükrözött osztályterem, az információs társadalom pedagógusának egyik innovatív tanulásszervezési módszere. [online] https://tinyurl.com/4yvdtufb [2021. 07. 23.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Mrázik Julianna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.