Supporting e-learning

Reframing organization of learin in traditional and non-traditional classroom settings

Authors

  • Julianna Mrázik University of Pécs

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.6

Abstract

The study attempts to develop a new taxonomy in the field of e-Learning. Redefining the pursuit of digital education, contact-offline; a contact online form; focuses on the concepts of the flipped classroom; covers distance learning, distance learning, interprets issues of virtual learning, distance learning, hybrid and blended form. He argues that there is an urgent need to develop a new kind of typology, redefining existing concepts, rethinking forms of distance education, changing perspectives: approaching the topic from the direction of e-Learning. Compared to previous formulations, in the present study we consider various traditional and technology-supported learning modes as possible learning organization procedures. The “turning point” does not appear in the field of technology involvement and not in the field of presence-absence learning, but in the field of learning organization.

Author Biography

  • Julianna Mrázik, University of Pécs

    university associate professor
    mrazik.julianna@pte.hu

References

Ballér E. et al. (2003). Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. Budapest. [online] https://tinyurl.com/66kvu2jn [2021. 07. 21.]

GOLAB (é.n.). Tükrözött osztályterem. [online] https://tinyurl.com/5cmusra4 [2021. 07. 21.]

Hideg É. (2005). Paradigma a tudományelméletben és a társadalomtudományi kutatásokban. Budapesti Corvinus Egyetem Jövőkutatás Tanszék, Budapest. [online] http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/400/1/jovelm14.pdf [2021. 07. 21.]

Hideg É. (2012). Jövőkutatási paradigmák. Aula Kiadó Kft., Budapest.

Jakab Gy. (2020). Iskola járvány idején. Iskolakultúra, 30. évf. 9. sz. pp. 64–76., DOI: https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2020.9.64

Király et. al (2015). Iskola a jövőben? Egy jövőkutatási kísérlet bemutatása. Educatio (3.) https://tinyurl.com/zuc58tkw [2021. 07. 23.]

Kis-Tóth L. (2013). BYOD: Az oktatás támogatásának új lehetőségei. Kiadó nélkül. [online] https://tinyurl.com/2wswduj5 [2021. 07. 23.]

Komenczi B. (2016). Tanulási környezet a 21. század elején. [online] https://tinyurl.com/kxrhbmzh

Kőpatakiné Mészáros M. (2011). A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált/inkluzív nevelése. PTE, Pécs. [Online]. https://tinyurl.com/wzkyxtcz [2021. 07. 23.]

Lévai D. (2015). A digitális állampolgárság és digitális műveltség kompetenciája a pedagógus tevékenységéhez kapcsolódóan. Oktatás-Informatika, 2013/1-2. szám. [online] https://tinyurl.com/338a6tzb [2021. 07. 23.]

Lévai D. (2020). A digitális oktatás vajon mi? [online] https://tinyurl.com/hdsvb4mn [2021. 07.23.]

MCE (2019). Digitalizáció a menedzsment és controlling tárgyak oktatásában. [online] https://tinyurl.com/22kcpvsk [2021. 07. 23.]

Nagy J. (2005). A hagyományos pedagógiai csődje. Iskolakultúra, 15. évf. 6-7. sz. 1-10. [online] https://tinyurl.com/apw2kcpw [2021. 07. 21.]

SKOLL (2020). A kooperatív tanulás jellemzői, alapelvei és eszközei. [online] https://tinyurl.com/2cknpyy6 [2021. 07. 23.]

TKA (2019). Tanulási környezetek. [online] https://tinyurl.com/erp6fww [2021. 07. 23.]

Tóth Renáta (é.n.). Tükrözött osztályterem, az információs társadalom pedagógusának egyik innovatív tanulásszervezési módszere. [online] https://tinyurl.com/4yvdtufb [2021. 07. 23.]

Published

2021-11-28

How to Cite

Supporting e-learning: Reframing organization of learin in traditional and non-traditional classroom settings. (2021). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 19(3-4), 64-72. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.6