Egy paradoxon elé és után

Szemle h. Varga Katalin: Beszéd- és szövegrögzítés. Történeti áttekintés és helyzetkép című tanulmánykötetéről. Kaposvár, 2011.

Szerzők

  • Mrázik Julianna Pécsi Tudományegyetem BTK, Neveléstudományi Intézet

Absztrakt

A szemlében a szerző a recenzált tanulmányok mentén amellett érvel, hogy a hazai gép- és gyorsírás, valamint ügyviteli teendők oktatása fokális szerepű, funkcionális és sajátos pedagógiai tudásterület, amennyiben hagyományai és intézményrendszere létezik, társadalmi igény hívja életre, és nem pedagógiai ideológia, hanem oktatáspolitikai döntések nyomán szerveződik, javarészt szakember-utánpótlási céllal. Kiemeli a tématerület paradox voltát: a speciális tudásra növekedő társadalmi és kor igény mellett csökkenő támogatottság strukturális oldalról. A szemle arra a kérdésre keresi a választ, milyen okok vezetik a szakma kivitelezőit arra, hogy e hányattatott területen keletkezett sajátos pedagógiai tudás megőrzésén és korszerűsítésén fáradozzanak.

Információk a szerzőről

  • Mrázik Julianna, Pécsi Tudományegyetem BTK, Neveléstudományi Intézet

    PhD adjunktus

Letöltések

Megjelent

2011-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Ismertetések

Hogyan kell idézni

Egy paradoxon elé és után: Szemle h. Varga Katalin: Beszéd- és szövegrögzítés. Történeti áttekintés és helyzetkép című tanulmánykötetéről. Kaposvár, 2011. (2011). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 9(1-2), 223-226. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5275