Az e-tanulás segítése
A tanulásszervezés átkeretezése hagyományos és nem hagyományos környezetben
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.6Abstract
A tanulmány javaslatot tesz egy új taxonómia kialakítására az e-tanulás témakörében. Újradefiniálási törekvése a digitális oktatás, a kontakt-offline; a kontakt-online forma; a fordított osztályterem fogalmaira irányul; kitér a távolléti oktatásra, értelmezi a virtuális tanulást, a hibrid, a blended forma kérdéseit. Sürgető egy újfajta tipológia kialakítása, a meglévő fogalmak újra-definiálásával, a távolléti oktatási formák átgondolása nézőpont-váltással: a témát az e-tanulás irányából közelítve. A korábbi megfogalmazásokhoz képest a jelen tanulmányban úgy tekintünk a különféle, a hagyományos és a technológiával támogatott tanulási módra, mint tanulásszervezési eljárásokra. A „turning point” nem a technológia bevonása és nem a jelenléti-távolléti tanulás mezsgyéjén, hanem a tanulás megszervezése területén jelenik meg.
Literaturhinweise
Ballér E. et al. (2003). Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. Budapest. [online] https://tinyurl.com/66kvu2jn [2021. 07. 21.]
GOLAB (é.n.). Tükrözött osztályterem. [online] https://tinyurl.com/5cmusra4 [2021. 07. 21.]
Hideg É. (2005). Paradigma a tudományelméletben és a társadalomtudományi kutatásokban. Budapesti Corvinus Egyetem Jövőkutatás Tanszék, Budapest. [online] http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/400/1/jovelm14.pdf [2021. 07. 21.]
Hideg É. (2012). Jövőkutatási paradigmák. Aula Kiadó Kft., Budapest.
Jakab Gy. (2020). Iskola járvány idején. Iskolakultúra, 30. évf. 9. sz. pp. 64–76., DOI: https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2020.9.64
Király et. al (2015). Iskola a jövőben? Egy jövőkutatási kísérlet bemutatása. Educatio (3.) https://tinyurl.com/zuc58tkw [2021. 07. 23.]
Kis-Tóth L. (2013). BYOD: Az oktatás támogatásának új lehetőségei. Kiadó nélkül. [online] https://tinyurl.com/2wswduj5 [2021. 07. 23.]
Komenczi B. (2016). Tanulási környezet a 21. század elején. [online] https://tinyurl.com/kxrhbmzh
Kőpatakiné Mészáros M. (2011). A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált/inkluzív nevelése. PTE, Pécs. [Online]. https://tinyurl.com/wzkyxtcz [2021. 07. 23.]
Lévai D. (2015). A digitális állampolgárság és digitális műveltség kompetenciája a pedagógus tevékenységéhez kapcsolódóan. Oktatás-Informatika, 2013/1-2. szám. [online] https://tinyurl.com/338a6tzb [2021. 07. 23.]
Lévai D. (2020). A digitális oktatás vajon mi? [online] https://tinyurl.com/hdsvb4mn [2021. 07.23.]
MCE (2019). Digitalizáció a menedzsment és controlling tárgyak oktatásában. [online] https://tinyurl.com/22kcpvsk [2021. 07. 23.]
Nagy J. (2005). A hagyományos pedagógiai csődje. Iskolakultúra, 15. évf. 6-7. sz. 1-10. [online] https://tinyurl.com/apw2kcpw [2021. 07. 21.]
SKOLL (2020). A kooperatív tanulás jellemzői, alapelvei és eszközei. [online] https://tinyurl.com/2cknpyy6 [2021. 07. 23.]
TKA (2019). Tanulási környezetek. [online] https://tinyurl.com/erp6fww [2021. 07. 23.]
Tóth Renáta (é.n.). Tükrözött osztályterem, az információs társadalom pedagógusának egyik innovatív tanulásszervezési módszere. [online] https://tinyurl.com/4yvdtufb [2021. 07. 23.]
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2021 Mrázik Julianna
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.