Difficulties of Online Education on the Sports Organizer Training Faculty

Authors

  • Zsuzsanna Gősi Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet
  • Lili Kassay Eötvös Loránd Tudományegyetem

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2022.1-2.7

Abstract

In the last two years, the pandemic has subverted almost every area of life. The changes also had a significant impact on the educational sector. Following the first wave of the epidemic, certain measures were introduced in primary, intermediate and higher education, some of which were similar, while others were completely different. Universities had used several platforms even before the pandemic. In spite of this, the mandatory relocation of the lessons into the online platforms proved to be a challenge for both students and teachers. At the sports organizer faculty of ELTE, theoretic lessons were carried out online in synchronous and asynchronous forms. The students experienced the pros and cons of both forms. After all, concerning learning experience, synchronous online lessons were considered more effective.

Author Biographies

  • Zsuzsanna Gősi, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet

    PhD, habilitated associate professor
    gosi.zsuszanna@ppk.elte.hu

  • Lili Kassay, Eötvös Loránd Tudományegyetem

    PhD, associate professor
    kassay.lili@ppk.elte.hu

     

References

Antal, E.; Pilling, R. (2020). Így éltünk a járvány alatt – Hogyan változott életmódunk a karan- tén időszakában? In: Antal, E., Pilling, R. (szerk.): A magyar lakosság életmódja járvány- helyzet idején: táplálkozás, testmozgás és lélek. Budapest, TÉT Platform Egyesület. (pp. 66–69.)

Apor, P., Babai, L. (2014). Physical activity diminishes aging-related decline of physical and cognitive performance. Orvosi Hetilap, 155. évf. 21. sz. pp. 817–821. DOI: https://doi.org/10.1556/OH.2014.29838

Ács, P.; Betlehem, J.; Lackó, T.; Makai, A.; Morvay-Sey, K.; Pálvölgyi, Á.; Paár, D.; Prémusz, V.; Stocker, M. (2020). Változások a magyar lakosság élet- és munkakörülményeiben, kiemelten a fizikai aktivitás és sportfogyasztási szokások vonatkozásában. Kutatási jelentés. [online] Pécs, PTE, Egészségtudományi Kar. https://www.etk.pte.hu/public/upload/files/efop362/acspongrac-covid19kutatasijelentes.pdf (2021.02.10)

Bakos, L., Csuvik, M., Farkas, A., Graffits, E., Hegedűs, L. Cs., Horváth, P., Józsa, F., Kaiser, K., Keszthelyi, B. E., Nagy, E., Nánai, T., Sándori, E., Vidovics, V., Brettner, Zs. (2020). „Koronanapló”: Egy egyetemi közösség élete a karantén idején. Szociális Szemle, 13. évf. 2. sz. pp. 28–50. DOI: https://doi.org/10.15170/SocRev.2020.13.04

Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, Vol. 15. No. 1 pp. 1–126. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572

Buda, A. (2020). Oktatás koronavírus idején. Tanárszakos hallgatók véleménye a távolléti oktatás időszakáról. Pedagógusképzés, 19. évf. 1-2. sz. pp. 61–86. DOI: https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.04

Erdős, F.; Koloszár, L. (2016). E-learning a hazai felsőoktatásban: gazdaságossági megközelítés. Gazdaság & Társadalom, 8. évf. 2. sz. pp. 105–121. DOI: 10.21637/GT.2016.2.06. Fekete T.; Porkoláb Á. (2020). Karanténpedagógia a magyar közoktatásban – A digitális oktatásra történő átállás eddigi tapasztalatairól. Iskolakultúra, 30. évf. 9. sz. pp. 96–112. DOI: https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2020.9.96

Gősi, Zs. (2020). Futunk a járvány elől: Sportolási szokások a tavaszi korlátozások alatt. Magyar Sporttudományi Szemle, 21. évf. 88. sz. pp. 18–21.

Gősi, Zs. (2021). Munkavégzés a sportszektorban a Covid-19 árnyékában. In: Gősi, Zs., Boros, Sz., Magyar, M. (szerk.) Sport a Covid-19 pandémia árnyékában. Budapest, Magyarország : Akadémiai Kiadó (pp. 148–158.) DOI: https://doi.org/10.1556/9789634546610

Gősi, Zs. – Magyar, M. (2020). „Karantén” kultúra Magyarországon. Recreation: A Közép-kelet-európai Rekreációs Társaság Tudományos Magazinja 10. évf. 2. sz. pp. 40–42. DOI: https://doi.org/10.21486/recreation.2020.10.2.6

Hargitai D. M., Sasné Grósz A. & Veres Z. (2020). Hagyományos és online tanulási preferenciák a felsőoktatásban – A COVID-járvány kihívásai. Statisztikai Szemle, 98. évf. 7. sz. pp. 839–857. DOI: https://doi.org/10.20311/stat2020.7.hu0839

Kovács, K., Novák, Á., Bárdos, Gy. (2021). Kézilabdaedzők pedagógiai gyakorlatai utánpótlás korú csapatoknál a Covid-19 korlátozások alatt. In: Gősi, Zs., Boros, Sz., Magyar, M. (szerk.) Sport a Covid-19 pandémia árnyékában. Budapest, Magyarország : Akadémiai Kiadó (pp. 5–25.) DOI: https://doi.org/10.1556/9789634546610

Magyar, M. (2021). Film és rekreáció 1. – A pandémia árnyékában. Recreation: A Közép-kelet-európai Rekreációs Társaság Tudományos Magazinja, 11. évf. 3. sz. pp. 30–33. DOI: https://doi.org/10.21486/recreation.2021.11.3.5

Magyar, M., Reiner, Zs. (2021). Film és rekreáció 2. – A mozi jelene (és jövője?). Recrea- tion: A Közép-kelet-európai Rekreációs Társaság Tudományos Magazinja, 11- évf. 4. sz. pp. 26–29. DOI: https://doi.org/10.21486/recreation.2021.11.4.5

Mayer, K. (2021). A futási szokások és a futás szociális reprezentációjának megváltozása ama- tőr hosszútávfutóknál a koronavírus idején. In: Gősi, Zs,. Boros, Sz., Magyar, M. (szerk.): Sport a Covid-19 pandémia árnyékában. Budapest, Magyarország, Akadémiai Kiadó (pp. 42–53.) DOI: https://doi.org/10.1556/9789634546610

Nahalka, I. (2021). Koronavírus és oktatáspolitika. Educatio, 30. évf. 1. sz. pp.22–35. DOI: https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.1.2

N. Tóth, Á (2021). Neveléstudományi kutatások a Covid-19 pandémia idején. In. N. Tóth, Á.; Koós, I. (szerk) Kutatások a Covid-19 pandémia idején. Magyarország, Szombathely, Sa-varia University Press. (pp. 4–19.)

Nichols, M. (2020). Transforming Universities with Digital Distance Education. Thee Future of Formal Learning. New York: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9780429463952

Novák, Á., Tarsoly-Huszár, Á., Kovács, K. (2021). Az ELTE testneveléskurzusainak oktatása a Covid-19 árnyékában. In: Gősi, Zs., Boros, Sz., Magyar, M. (szerk.): Sport a Covid-19 pandémia árnyékában. Budapest, Magyarország, Akadémiai Kiadó (pp. 26–41.) DOI: https://doi.org/10.1556/9789634546610

Proháczik Á. (2020). A tantermi és az on-line oktatás (tanítás és tanulás) összehasonlító elemzése. Opus et Educatio, 7. évf. 3. sz.. DOI: https://doi.org/10.3311/ope.390

Published

2022-06-23

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Difficulties of Online Education on the Sports Organizer Training Faculty. (2022). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 20(1-2), 71-79. https://doi.org/10.17165/TP.2022.1-2.7