Hagyományőrzés pedagógiája Győrújbaráton

Autor/innen

  • Veronika Juhász Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.9

Abstract

Győrújbarát 10 csoportos óvodájában egyedi pedagógiai program alapján folyik a szakmai munka. Elsődleges prioritást kap a hagyományőrzés. A csoportok mindennapjaiban is jelen vana hagyományok ápolása. Projektek keretében ismerkedhetnek a gyerekek a régi ételek készítésével, a régi paraszti udvarok eszközeivel, az ország tájegységeinek táncaival, népviseletével, népzenéjével. Ha a gyerekek már kicsi korukban erős gyökereket kapnak, akkor jöhet bármekkora vihar, megfelelő alapjuk lesz, hogy ellenálljanak.

Autor/innen-Biografie

  • Veronika Juhász, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    juhasz.veronika84@gmail.com

Literaturhinweise

Kósa L. – Szemerkényi Á. (1975). Apáról fiúra Néprajzi Kalauz. Budapest: Móra Könyvkiadó.

Kozma B. (2001). A pedagógia alapjai. Pécs: Comenius Bt.

Pitypang Óvoda Pedagógiai Programja (2012): Győrújbarát.

Tarjánné, T. K. (2010). Művészetekkel nevelés és a népi kultúra és hagyományátadás szerepe az óvodáskorú gyermek nevelésében, In:

Benedek K. – Sándor I. (Szerk.): Útravaló, (pp. 7 ̶14). Budapest: Hagyományok Háza.

Veröffentlicht

2018-01-16

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Hagyományőrzés pedagógiája Győrújbaráton. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 83-90. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.9