Hagyományőrzés pedagógiája Győrújbaráton

Szerzők

  • Juhász Veronika Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.9

Absztrakt

Győrújbarát 10 csoportos óvodájában egyedi pedagógiai program alapján folyik a szakmai munka. Elsődleges prioritást kap a hagyományőrzés. A csoportok mindennapjaiban is jelen vana hagyományok ápolása. Projektek keretében ismerkedhetnek a gyerekek a régi ételek készítésével, a régi paraszti udvarok eszközeivel, az ország tájegységeinek táncaival, népviseletével, népzenéjével. Ha a gyerekek már kicsi korukban erős gyökereket kapnak, akkor jöhet bármekkora vihar, megfelelő alapjuk lesz, hogy ellenálljanak.

Információk a szerzőről

  • Juhász Veronika, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    óvodapedagógus III. évfolyamos végzős hallgató
    juhasz.veronika84@gmail.com

Hivatkozások

Kósa L. – Szemerkényi Á. (1975). Apáról fiúra Néprajzi Kalauz. Budapest: Móra Könyvkiadó.

Kozma B. (2001). A pedagógia alapjai. Pécs: Comenius Bt.

Pitypang Óvoda Pedagógiai Programja (2012): Győrújbarát.

Tarjánné, T. K. (2010). Művészetekkel nevelés és a népi kultúra és hagyományátadás szerepe az óvodáskorú gyermek nevelésében, In:

Benedek K. – Sándor I. (Szerk.): Útravaló, (pp. 7 ̶14). Budapest: Hagyományok Háza.

Letöltések

Megjelent

2018-01-16

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Hagyományőrzés pedagógiája Győrújbaráton. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 83-90. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.9