The learning motivations of the underprivileged students

Authors

  • Ádám Horváth Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.97-112

Keywords:

Hátrányos helyzet, Általános iskola, Szakiskola, Tanulók, Tanulási motiváció

Abstract

This survey was researching the social features of the underprivileged students at two primary school and at two vocational school in Northern Hungary and in the Northern Great Plain by the help of the students and directors.

In the selected schools are learning in surpassingly high rate the underprivileged, and multiply underprivileged students, therefore I could got real information about the pedagogical specialities of the students, from the points of view of the students and the directors.

Author Biography

  • Ádám Horváth, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola

    E-mail: horvathadam1414@yahoo.com

References

Mendi R. (1999): A felsőoktatásban tanuló roma fiatalok pályaszocializációs vizsgálata, Budapest

Landau, E. (2000): Bátorság a tehetséghez, Calibra kiadó, Budapest, 1997.

Kende A. (2000.): A kudarcok okai, Iskolakultúra Vol. 2000. No.12.

Radó P. (1997): Jelentés a magyarországi cigány tanulók oktatásáról, Szakértői tanulmány a Nemzeti Etnikai Kisebbségi Hivatal számára, Kézirat, Budapest

Radó P.: Roma gyerekek és az iskola1: A közoktatás kudarca Forrás: http://oktpolcafe.hu/roma-gyerekek-es-az-iskola-1-a-kozoktatas-kudarcarol- 472/Utolsó letöltés: 2015. 05. 03.

Published

2015-12-30

Similar Articles

61-70 of 100

You may also start an advanced similarity search for this article.