A hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációi

Autor/innen

  • Ádám Horváth Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.97-112

Schlagwörter:

Hátrányos helyzet, Általános iskola, Szakiskola, Tanulók, Tanulási motiváció

Abstract

A kutatás során a hátrányos helyzetű tanulók szociális tulajdonságainak felmérését folytattam két - két, Észak-Magyarországon és Észak-Alföldön található általános iskolában, és szakiskolában,ahol a diákokkal készített kérdőíves felmérést, az intézményvezetőkkel folytatott interjúk egészítették ki. A kiválasztott iskolákban fokozottan magas arányban tanulnak hátrányos- és halmozottan hátrányos helyzetű diákok, így a nevelési sajátosságokról releváns képet kaphattam a diákok és az intézményvezetők szemszögéből is.

Autor/innen-Biografie

  • Ádám Horváth, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola

    E-mail: horvathadam1414@yahoo.com

Literaturhinweise

Mendi R. (1999): A felsőoktatásban tanuló roma fiatalok pályaszocializációs vizsgálata, Budapest

Landau, E. (2000): Bátorság a tehetséghez, Calibra kiadó, Budapest, 1997.

Kende A. (2000.): A kudarcok okai, Iskolakultúra Vol. 2000. No.12.

Radó P. (1997): Jelentés a magyarországi cigány tanulók oktatásáról, Szakértői tanulmány a Nemzeti Etnikai Kisebbségi Hivatal számára, Kézirat, Budapest

Radó P.: Roma gyerekek és az iskola1: A közoktatás kudarca Forrás: http://oktpolcafe.hu/roma-gyerekek-es-az-iskola-1-a-kozoktatas-kudarcarol- 472/Utolsó letöltés: 2015. 05. 03.

Veröffentlicht

2015-12-30

Ähnliche Artikel

71-80 von 100

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.