-

Autor/innen

  • Kitti Némediné Kollár Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet https://orcid.org/0000-0003-4368-3932
  • József Káposzta Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet https://orcid.org/0000-0002-1239-8541 (unauthenticated)
  • Mónika Urbánné Malomsoki Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet https://orcid.org/0009-0004-1277-7455 (unauthenticated)
  • László Péli Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet https://orcid.org/0000-0002-8312-5516 (unauthenticated)

DOI:

https://doi.org/10.18531/sme.vol.12.no.2.pp.87-101

Schlagwörter:

-

Abstract

-

Autor/innen-Biografien

  • Kitti Némediné Kollár, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet

    egyetemi docens, PhD
    nemedine.kollar.kitti@uni-mate.hu

  • József Káposzta, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet

    egyetemi tanár, CSc
    kaposzta.jozsef@uni-mate.hu

  • Mónika Urbánné Malomsoki, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet

    tanszéki munkatárs
    urbanne.malomsoki.monika@uni-mate.hu

  • László Péli, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Rural Development and Sustainable Economy , Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet

    egyetemi docens, PhD
    peli.laszlo@uni-mate.hu

Literaturhinweise

Aggarwal, P. – Zougmoré, R. – Kinyangi, J. (2013): Climate-smart villages: A community approach tosustainable agricultural development.CGIAR Research Program on Climate Change, Agricultureand Food Security, Copenhagen

Csonka, B. (2020): Centralized charging power distribution method for electric vehicles. 2020 Smart City Symposium Prague (SCSP). https://doi.org/10.1109/SCSP49987.2020.9134002

ENSZ (2018): World Urbanization Prospects: The 2018 Revision. https://population.un.org/wup/Download

Flügge, B. (eds.) (2017): Smart Mobility – Connecting Everyone - Trends, Concepts and Best Practices-Springer Vieweg, 293 p. https://doi.org/10.1007/978-3-658-15622-0

Martin, R. – Sunley, P. (2015): On the notion of regional economic resilience: Conceptualisation and explanation. Journal of Economic Geography, 15 (1), 1–42. https://doi.org/10.1093/jeg/lbu015

Nagy, S. – Csonka, B. – Csiszár, Cs. – Földes, D. (2021): A városi személyközlekedési rendszer fejlődési irányai, Városi közlekedés. Közlekedéstudományi Szemle, 71 (6), 46–60. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2021.6.4

Némediné Kollár, K. – Káposzta, J. – Péli, L. (2017): A smart kezdeményezések alkalmazhatóságának vizsgálata Magyarországon. Studia Mundi – Economica, 4 (4), 29–37. https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2017.04.04.29-37

Káposzta, J. (2019): A regionális térszerkezet változásainak kapcsolatrendszere. Studia Mundi – Economica, 6 (3), 18–28. https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.03.18-28

Káposzta, J. (2024): Fenntartható közlekedési rendszerek stratégiai kérdései. Közlekedésstratégiai kutatás, Kutatási jelentés, KTI, Budapest, 346 p.

Kovács, Z. (2017): Városok és urbanizációs kihívások Magyarországon. Magyar Tudomány, 178 (3), 302–310.

Krauth, P. (2010): „Az intelligens közlekedés jövője Magyarországon”. Információs Társadalom, 10 (2), 17–36. https://dx.doi.org/10.22503/inftars.X.2010.2.2

Rácz, Sz. (2019):Development Processes of Regional Centres in Central and Southeast Europe –From State Socialism to Dependent Market Economies. DETUROPE, 11 (2), 92–100. https://doi.org/10.32725/det.2019.017

Sallai, Gy. szerk. (2018): Magyar Jövő Internet Konferencia 2015 „Smart City a célkeresztben”. Híradástechnika, 71 (1), 1–64. http://www.hte.hu/documents/10180/1542618/HT_2016-1_MJIK2015.pdf

Stadler, G. (2015): Big Data – tömeges adatelemzés gyorsan. MediaNet 2015. Híradástechnika, 70 (suppl.) 44–48. http://www.hte.hu/documents/847429/1921516/HT_2015_2_9_Stadler.pdf

Sebestyénné Szép, T. – Szendi, D. – Nagy, Z. – Tóth, G. (2020): A gazdasági reziliencia és a városhálózaton belüli centralitás közötti összefüggések vizsgálata, Területi Statisztika, 60 (3), 352–369. https://doi.org/10.15196/TS600303

Online források

https://smartlynx.hu/smart-city-megoldasok-az-okos-parkolas/

https://internet.kozut.hu/intelligens-kozlekedesi-rendszerek/

https://www.allianz.hu/hu

Veröffentlicht

2025-07-15

Zitationsvorschlag

Némediné Kollár, K., Káposzta, J. ., Urbánné Malomsoki, M., & Péli, L. (2025). -. Studia Mundi – Economica, 12(2), 87-101. https://doi.org/10.18531/sme.vol.12.no.2.pp.87-101

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in

<< < 1 2 3 4