Woyzeck a prérin
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.88-96Kulcsszavak:
bábművészet, színház, William Kentridge, The Handspring Puppet Company, WoyzeckAbsztrakt
Jelen tanulmány a The Handspring Puppet Company Woyzeck on the Highveld című bábelőadását értelmezi a színházi interkulturalitás szempontjából. A különböző befogadói attitűdök, kiemelve az előadás magyar, 2011-es bemutatóját összevethetők a klasszikus dráma befogadásának történetiségével.
Hivatkozások
Büchner, Georg (1969): Woyzeck, Texte und Dokumente, Frankfurt, Insel Verlag.
Büchner, Georg (1981): Woyzeck. Faksimileausgabe der Handschriften. Bearbeitet von Gerhard Schmidt, Leipzig.
Büchner, Georg (1999): Woyzeck, in Színház drámamelléklet, 1999. május. http://archivum.szinhaz.net/pdf/drama/1999_05_drama.pdf, letöltés ideje: 2015. 06. 02. Compagnon (2006): Az elmélet démona, Pozsony, 168. p
Fischer-Lischte, Erika (1996): Interculturalism in Contemporary Theatre, in. P.P, The Intercultural Performance Reader, 27-40.p
Gimesi Dóra (2011): Woyzeck-mutatvány, Fidelio, 2011. október 24. http://fidelio.hu/szinhaz/kritika/a_woyzeckmutatvany letöltés ideje: 2015. 06. 02.
Heltai Györgyi (2003): Színház és interkulturalitás, Budapest, Tabula 6/1
Calvino, Italo (1999): Why read the Classics? 4. p
Jákfalvi Magdolna (2011): Filmszínház, in. Revizor, 2011.11. 03. http://www.revizoronline.com/hu/cikk/3656/william-kentridge-the-handspring-puppet-company-woyzeck-a-highvelden-trafo-cafe-budapest-kortars-muveszeti- fesztival-2011/ letöltés ideje: 2015. 06. 02.
Kemp, Wolfgang (1988): Kunstwerk und Betrachter: Der Rezeptionsästhetische Ansatz, in. Belting, Hans: Kunstgeschichte eine Einführung, Berlin, Dietrich Reimer Verlag
Lo, Jaqueline – Gilbert, Helen (2002): Toward a Topography of Cross-Cultural Theatre Praxis in. The Drama Review, 46. 3. 31-53. p. DOI: http://dx.doi.org/10.1162/105420402320351468
Ewwans, Michael (1989): Georg Büchner's Woyzeck, Translation and Theatrical Commentary, New York, Peter Lang, 9. p.
Pavis, P (2001): Theatre Studies and Interdisciplinarity, Theatre Research International, Cambridge, University Press. DOI: http://dx.doi.org/10.1017/S0307883301000165
Phelan,P (1993): The ontology of Performance, representation without reproduction, in: Unmarked, The politics of Performance, London and New York, 147-192. p
Schechner, Richard (1991): The Canon, in: Tulane Drama Review..9.
Richards, David G.(2001): Georg Büchner’s Woyzeck, A History of Its Criticism Camden House DOI: http://dx.doi.org/10.1177/004724410203212418
Viehweg, Wolfram (2008): Georg Büchner's Woyzeck auf dem deutschsprachigem Theater, Books on Demand Verlag, 81.p.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2015 Hutvágner Éva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).