A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére
DOI:
https://doi.org/10.33569/akk.2522Kulcsszavak:
6-8 éves tanulók, mese, szókincs, Peabody-féle képes passzívszókincs-teszt, Meixner-féle aktívszókincs-próbaAbsztrakt
A kutatás célja megvizsgálni a mesehallgatás és a szókincs állapotának összefüggéseit a hat–nyolc éves, mesei élményben részesülő és mesei élményben nem részesülő tanulókkal végzett aktív és passzív szókincsvizsgálatok eredményeinek tükrében. Mindazok mellett, hogy a mesék fejlesztő hatással vannak a gyermekek kognitív, érzelmi, szociális és nyelvi képességeire, kiemelkedően fontos szerepet játszanak az aktív és passzív szókincsük fejlődésében is. Ezért kutatásunkban a mesehallgatásban való részesülési arány aspektusából vizsgáltuk meg a tanulók aktív és passzív szókincsét, ezzel választ nyerve a hipotézisünkre, amely szerint a kisgyermekkori életszakaszban mesei élményben részesülő hat–nyolc éves tanulók fejlettebb szókinccsel rendelkeznek a kisgyermekkorban mesei élményben nem részesülő kortársaikhoz képest.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Unger-Király Tünde Erzsébet, Vass Dorottea
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.