Az affektivitás –érzelmi ráhangolódás- bemutatása autista gyermekeknél a zeneterápia eszközével

Autores/as

  • Anna Mentesné Tauber

Resumen

Az autista vagy autisztikus tüneteket mutató gyerekek érzelmi ráhangolódásának fokozatait követhetjük nyomon egy olyan terápia segítségével, melynek nyelve nem a verbalitás. A zenepszichológia bizonyítékot nyújt arra, hogy a zeneterápia segítségével ezek a gyerekek ki tudják fejezni magukat, ezzel utat adva a könnyebb szocializálódásukhoz. A zeneterápia elemei: a ritmus, a hang, az érintés a magzati korból ismerősek, s ez által nagyon mélyen gyökereznek. A terapeuta legfontosabb feladata a konténer-funkció. Azt az érzést kell elhitetni a pácienssel, hogy a terapeuta a ritmus, emberi hang és érintés segítségével képes hordozni, megtartani a gyermeket, hisz ez a pszichoterápia alapköve. A zeneterápia távlati célja, hogy több önbizalmat adjon ezeknek az embereknek, melynek segítségével képessé válnak arra, hogy közösségben tudjanak élni.

Referencias

Andrew N. Meltzoff – Patricia K. Kuhl (2006): Bölcsek a bölcsőben. Typotex Kiadó, Budapest

Daniel Stern (2006): Egy baba naplója – A kis gyermek életének bontakozó világa. Animula Kiadó, Budapest

Daniel N. Stern (2002): A csecsemő személyközi világa. Animula Kiadó, Budapest

Donald W. Winnicott (2006): Az egyén fejlődése és a család. Animula Kiadó, Budapest

Gabriela Wagner (2002): Zeneterápia és sérült gyermekek In: Arany J. – Bagdy E. – Barkóczi I. et al.: Hang és lélek. Zenei Nevelési Konferencia 2002. Magyar Zenei Tanács, Budapest 69–82.

Hans-Helmut Decker – Voight (2004): Zenével az életbe. A hangok szerepe a várandóság idején és kisgyermekkorban. Medicina Kiadó, Budapest

Kodály Zoltán (1954): A zene mindenkié. Zeneműkiadó Vállalat, Budapest

Kovács Olga – Nagy Ilona – Vas József (2005): Az én fejlődés szimbólumai aktív zeneterápiás csoportban. In Linderbergerné Kardos Erzsébet (szerk.): Zeneterápiai szöveggyűjtemény. Kulcs a Muzsikához Kft., Pécs. 90–96.

Martin Dornes (2002): A kompetens csecsemő. Pont Kiadó, Budapest

Schumacher, K. – Calvet-Kruppa, C (2005): Das Evaluierungsinstrument "EBQ" zur Einschätzung der Beziehungsqualität“ (Videoband)

Varvasovszkyné Velsz Dóra (2005): Zeneterápia és gyógypedagógia, súlyosan és halmozottan sérültek intézményeiben. Piremon Nyomda, Debrecen

Publicado

2012-06-25

Número

Sección

Tanulmányok

Cómo citar

Az affektivitás –érzelmi ráhangolódás- bemutatása autista gyermekeknél a zeneterápia eszközével. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(1-2), 103-109. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5178