A zeneterápia szakma bemutatása

Szerzők

  • Mentesné Tauber Anna

Absztrakt

A zenepszichológia egyre inkább ráirányítja figyelmünket arra, hogy milyen zenei hatások érik a magzatot a méhen belül. A prenatális pszichológia újabb kutatási eredményei bizonyítják, hogy a magzat sokrétű tudással jön a világra, azaz kompetens csecsemőről beszélhetünk. A zeneterápia ezt az ősi, magzati tudást kutatja és használja fel ahhoz, hogy a test és lélek egyensúlyát megteremtse. Teszi ezt úgy, hogy a zenei kreativitás fejlesztésével az önkifejezés sokoldalú lehetőségeinek mozgósításával a belső feszültséget oldva alkotó tevékenységben formálja a személyiséget.

Hivatkozások

Attila Missura (1996): Zeneterápia-zenei nevelés Bárczy G. Gyógyped. Tanárképző Főiskola

Bosek, G. Fak, H. Wimmer-Illner, J. (2002) Berufsbild Musiktherrapie Wien, 3. Auflage

Daniel N. Stern (2002): A csecsemő személyközi világa Animula Kiadó.

Fekete Anna (2002): Mindenik embernek a lelkében dal van… In: Hang és lélek. Magyar Zenei Tanács

Hans-Helmut Decker–Voight (2004): Zenével az életbe. A hangok szerepe a várandóság idején és kisgyermekkorban. Medicina Kiadó, Budapest.

Kodály Zoltán (1954): A zene mindenkié, Zeneműkiadó Vállalat, Budapest.

Kokas Klára (1992): A zene felemeli kezeimet. Akadémia Kiadó. Budapest.

Konta Ildikó (1985-1992): Zeneterápiás előadások. (Kézirat, 1 és 3. kötet)

Laczó zoltán (2002) Zenepedagógia és társadalom In: Hang és lélek. Magyar Zenei Tanács.

Orff (1994.) zeneterápiájának alapfogalmai. Bárczi G. Gyógyped. Tanárképző Főiskola, 8–10.

Raffai Jenő (1998) Megfogantam, tehát vagyok. Párbeszéd a babával az anyaméhben. Útmutató Kiadó, Budapest

Varvasovszkyné Velsz Dóra (2005): Zeneterápia és gyógypedagógia, súlyosan és halmozottan sérültek intézményeiben, Piremon Nyomda Debrecen

Letöltések

Megjelent

2011-12-20

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

A zeneterápia szakma bemutatása. (2011). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 9(3-4), 65-75. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5231