Olvasmányellenőrzés napjainkban – Az IKON-módszer
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.15Resumen
Az elmúlt időszakban fellángolt a kötelező olvasmányok körüli vita. A művek tartalma mellett az olvasónaplók relevanciája, az olvasmányellenőrző dolgozatok hasznossága is számos kérdést felvet. A kötelező olvasmányokhoz, valamint az olvasmányellenőrzés gyakorlatához fűződő tanári attitűdöt vizsgáló kérdőív tapasztalataira támaszkodva egy újfajta módszert mutatok be. Az IKON-módszer (Interaktív és Kreatív Olvasmányellenőrzés Napjainkban) alapvetően az infokommunikációs technológiákat vonja be az olvasmányellenőrzési folyamatba. A tanulmány elsődleges célja, hogy ráirányítsa a figyelmet az olvasmányellenőrzés kérdésére, a módszer segítségével aktualizálja a problémát, és hozzájáruljon egy szakmai diskurzus kialakulásához ezzel kapcsolatban.
Referencias
Balzac, H. (2011). Goriot apó. Budapest: Európa Könyvkiadó.
Barcza, R. (2016). Arató László: Nem lehet struccpolitikát folytatni és becsukni a szemünket. Interjú. Librarius. [online] http://librarius.hu/2016/02/28/arato-laszlo-nem-lehet-struccpolitikat-folytatni-es-becsukni-a-szemunket/ [2017. június 28.]
Benedek, A. (szerk.) (2012). Digitális pedagógia 2.0. Budapest: Typotex Kiadó.
Bernáth, L. – N. Kollár, K. – Németh, L. (2015). A tanulási stílus mérése. Iskolapszichológia Füzetek, 36. sz.
Cserhalmi, Zs. (2000). Amit az irodalomtanításról tudni kellene… Budapest: Korona Kiadó.
Csókás, A. (2015). Elavulttá váltak a kötelező olvasmányok. Magyar Nemzet Online. [online] http://mno.hu/oktatas_es_neveles/elavultta-valtak-a-kotelezo-olvasmanyok-1312874 [2017. június 28.]
Gonda, Zs. (2008). Az interaktív tábla alkalmazása az anyanyelvi órán. Anyanyelv-pedagógia I. évf. 2. sz. [online] http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=46 [2017. június 28.]
Gordon Győri, J. (2009). Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány: Hagyomány és megújulás. Könyv és Nevelés 11. évf. 2. sz. [online] http://epa.oszk.hu/01200/01245/00042/ggyj_0902.htm [2017. június 28.]
Gyakori kérdések és válaszok. [online] http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok hazifeladat-kerdesek 7581324-irodalom-legy-jo-mindhalalig-holnapra-kell-segitenetek [2017. június 28.]
Gyakori kérdések és válaszok. [online] http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok hazifeladat-kerdesek 6706895-moricz-zsigmond-sararany-hazi-dolgozat-sajnos-nagyon-szorit-az-ido-es-nem-ert [2017. június 28.]
Nemzeti Alaptanterv. [online] http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/mk_nat_20121.pdf [2017. június 28.]
Pethőné Nagy, Cs. (2005). Módszertani kézikönyv. Budapest: Korona Kiadó.
Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon (N.B.C. University Press Vol. 9. No. 5.) magyarul: Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók [online] http://goliat.eik.bme.hu/~emese/gtk-mo/didaktika/digital_kids.pdf [2017. június 28.] DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816
Réthy, E. (2003). Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul? Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2017 Kodácsi Boglárka
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.