Reading control today

Authors

  • Boglárka Kodácsi Eötvös Loránd Tudományegyetem

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.15

Abstract

The former conflict around reading control has revived. Several questions have surfaced not only about the content of the works, but the relevance of the reading diary as well as the usefulness of the reading control tests. The questionnaire of the compulsory reading and the exercises of the reading control helped me create a new method. The IKON-method (Interaktív és Kreatív Olvasmányellenőrzés Napjainkban = Interactive and Creative Reading Control Today) integrates mainly the infocommunication technology into the flow of reading control. The main target of this paper is to direct the readers’ attention to the questions of reading control, and update the problem using the raised method, and help a professional discourse on the topic.

Author Biography

  • Boglárka Kodácsi, Eötvös Loránd Tudományegyetem

    kodacsi.bogi@gmail.com

References

Balzac, H. (2011). Goriot apó. Budapest: Európa Könyvkiadó.

Barcza, R. (2016). Arató László: Nem lehet struccpolitikát folytatni és becsukni a szemünket. Interjú. Librarius. [online] http://librarius.hu/2016/02/28/arato-laszlo-nem-lehet-struccpolitikat-folytatni-es-becsukni-a-szemunket/ [2017. június 28.]

Benedek, A. (szerk.) (2012). Digitális pedagógia 2.0. Budapest: Typotex Kiadó.

Bernáth, L. – N. Kollár, K. – Németh, L. (2015). A tanulási stílus mérése. Iskolapszichológia Füzetek, 36. sz.

Cserhalmi, Zs. (2000). Amit az irodalomtanításról tudni kellene… Budapest: Korona Kiadó.

Csókás, A. (2015). Elavulttá váltak a kötelező olvasmányok. Magyar Nemzet Online. [online] http://mno.hu/oktatas_es_neveles/elavultta-valtak-a-kotelezo-olvasmanyok-1312874 [2017. június 28.]

Gonda, Zs. (2008). Az interaktív tábla alkalmazása az anyanyelvi órán. Anyanyelv-pedagógia I. évf. 2. sz. [online] http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=46 [2017. június 28.]

Gordon Győri, J. (2009). Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány: Hagyomány és megújulás. Könyv és Nevelés 11. évf. 2. sz. [online] http://epa.oszk.hu/01200/01245/00042/ggyj_0902.htm [2017. június 28.]

Gyakori kérdések és válaszok. [online] http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok hazifeladat-kerdesek 7581324-irodalom-legy-jo-mindhalalig-holnapra-kell-segitenetek [2017. június 28.]

Gyakori kérdések és válaszok. [online] http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok hazifeladat-kerdesek 6706895-moricz-zsigmond-sararany-hazi-dolgozat-sajnos-nagyon-szorit-az-ido-es-nem-ert [2017. június 28.]

Nemzeti Alaptanterv. [online] http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/mk_nat_20121.pdf [2017. június 28.]

Pethőné Nagy, Cs. (2005). Módszertani kézikönyv. Budapest: Korona Kiadó.

Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon (N.B.C. University Press Vol. 9. No. 5.) magyarul: Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók [online] http://goliat.eik.bme.hu/~emese/gtk-mo/didaktika/digital_kids.pdf [2017. június 28.] DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816

Réthy, E. (2003). Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul? Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.

Published

2017-06-26

Issue

Section

Szemle - Válogatás a XXXIII.OTDK módszertani előadásaiból

How to Cite

Reading control today. (2017). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 15(1-2), 261-274. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.15